کتاب مقدس

درباره کتاب استر و جشن پوریم توضیح بدهید. بسیاری داستان استر و مردخای رو کلاً یک داستان خیالی میدونن! می خواستم بدونم آیا واقعا داستان استر واقعیت داره یا نه؟ اگر داره چطور پادشاه ایران خشایارشاه اجازه میده هفتاد و پنج هزار ایرانی رو بکشن که این فکر کنم توهینی است به شخصیت خشایارشاه. و چطور میشه کشته شدن هفتاد و پنج هزار ایرانی رو جشن گرفت. مگر خود یهودیها چند نفر بودن که تونستن آنقد آدم بکشن و یا اینکه چند نفر ایرانی دشمن یهودیها بودن که این همه باید کشته میشدن و خیلی سؤالات دیگه؟

5/5 - (1 امتیاز)

متأسفم که به اطلاع شما برسانم که استناج شما از اینکه: " بسیاری داستان استر و مردخای را کلاً یک داستان خیالی میدونن" کاملاً خلاف حقیقت است. اولاً این "بسیاری" چه کسانی هستند؟ و ثانیاً حدود این بسیاری در چه حد است؟ هزار نفر یا صدهزار نفر یا میلیونها نفر؟ ثالثاً کسانی که چنین ادعایی را دارند از چه سطح تحصیلات تاریخ و فرهنگ قومهای پارس و یهود برخوردارند؟

در باره کشتن دشمنان یهودیان، لطفاً به متن کتاب استر با دقت توجه فرمایید که امیران و والیان و رؤسای ولایتهای امپراتوری پارس به همراه یهودیان از دشمنان یهود انتقام گرفتند، یعنی نه فقط یهودیان بلکه خودِ مسئولین مملکتی با سپاهی که در اختیار داشتند مسلماً به یاری یهودیان در انتقام از دشمنانشان شتافتند.(استر 8: 9)

در باره تاریخی بودن این وقایع می توانید به نوشتجات زیادی که در تاریخ یهود، بجز کتاب استر در کتاب مقدس موجود است، مراجعه فرمایید و در ضمن سری به آرامگاه استر و مردخای در همدان ما بزنید تا به تاریخی بودن و حقیقی بودن این وقایع اطمینان حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO