کلیسا

داستان سامری نیکو چیست؟ همچنین ادونت،ایام لنت،چهارشنبه خاکست، پنج شنبه مقدس؟

رای بدهید

داستان سامری نیکو، داستانی است که وقتی شخصی از عیسی مسیح پرسید: همسایه من کیست؟ عیسی مسیح این داستان را در پاسخ، بیان کرد. برای مطالعه این داستان از شما تقاضا می کنم به انجیل لوقا فصل 10 آیات 25 الی 37 مراجعه کنید.

در بسیاری از کلیساهای سنتی ایامی مانند ادونت که به منظور آمادگی پیش از جشن میلاد مسیح و نیز بازگشت دوباره او می باشد، نگهداری می شود. لفظ ادونت به زبان لاتین به معنای " آمدن" می باشد.

چهارشنبه خاکستر یا چهارشنبه توبه اولین روز چله روزه (۴۰ روز روزه‌داری مسیحیان کاتولیک) در تقویم مسیحیت غربی است که ۴۶ روز قبل از عید پاک رخ می‌دهد. از آن جایی که به عید پاک وابسته است، هر سال در تاریخ متفاوتی رخ می‌دهد و مردم در آن روزه می‌گیرند.

نام این روز از رسم گذاشتن خاکستر بر پیشانی مؤمنان به نشانهٔ سوگواری و توبه در پیشگاه خداوند گرفته شده است. معمولاً خاکسترها از سوخته‌های یکشنبه نخل سال پیش جمع‌آوری می‌شوند.

لنت نیز در کلیساهای سنتی و مخصوصا در کلیسای کاتولیک به ایامی اطلاق می شود که از چهارشنبه خاکستر شروع و تا تقریبا" شش هفته بعد یعنی پیش از یکشنبه عید پاک ادامه دارد. هدف از برپایی این ایام آمادگی مؤمن به مسیح برای عید پاک با دعا و توبه از گناهان و زبون ساختن بدن و صدقه و انکار نفس می باشد.

پنجشنبه مقدس نیز پنجشنبه قبل از عید پاک می باشد که در پیروی از کاری که عیسی مسیح انجام داد، پای مؤمنان شسته می شود و شام خداوند یا عشاء ربانی برگزار می شود. جمعه صلیب پس از این پنجشنبه می باشد که در آن مصلوب شدن عیسی مسیح بخاطر گناهان بشریت یادآوری می شود.

قابل ذکر است که این ایام توسط کلیساهای انگلیکن و ارتدوکس شرقی و لوتری و متدیست و کاتولیک رعایت می شود.

شاد و پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO