پیام های کشیش جلیل سپهر

خلیفه گری اسلامی یا جمهوری اسلامی؟!!!

4.7/5 - (8 امتیاز)

خلیفه گری اسلامی یا جمهوری اسلامی؟!!!

اولین خشت پایه گزاری این نظام در ساعت 12 شبِ یکشنبه 12 فروردین سال 1358 عمداَ کـج گذاشته شد.

در آن لحظه اسم این نظام به خاطر عدم ایجاد تنش “جمهوری اسلامی” اعلام شد. درحالی که در واقعیت، این نظام هرگز جمهوری نبوده و نیست و نخواهد بود بلکه عملاً و رسماً “خلیفه گری اسلامی” است.

زیرا جمهوری به معنی انتخاب کردن دولت و تغییر قوانین بر اساس رأی اکثریت مردم است. در نظام جمهوری، مردم قادرند به وسیلۀ نمایندۀ ایالتی شان با هر قانونی و هر شخصی رسماً مخالفت یا موافقت کنند.

اما در خلیفه گری اسلامی این خلیفه است که به عنوان نمایندۀ خدا تمام قوانین و صلاحیت افراد را بنا به نظر خودش رد یا تأیید می کند و توسط امام جمعه های وابسته به بارگاه خلیفه بر مردم حکومت می کند و برای نوع زندگی شان بنا به باور خودش تصمیم می گیرد.

مشکل ایرانیان با حکومت خلیفه گری اسلامی چیست؟
مشکل اینست که مسئولین نظام از دید خلیفۀ اسلامی به امّتی که نباید حق انتخاب یا اعتراض داشته باشد نگاه می کند و خود را در انجام هرگونه قتل و جنایت ضد بشری کاملاً بی گناه و حق به جانب می دانند.

در مقابل ملت ایران، خلیفه گری را مربوط به قصه های هزار و یک شب می داند و در عصر معاصر از دید “جمهوری بر اساس تعریف بین المللی” که در آن انسان ها حق انتخاب آزاد دارند به شرایط خود و کشورش می نگرد و بر اساس قوانین جمهوری به دنبال حقوق شخصی و اجتماعی خود می باشد.

و این تضاد ذاتی و اختلاف ماهیتی بین خلیفه گری اسلامی و ملت ایران هرگز حل شدنی نیست. حتی اگر مردان خلیفه دست به نسل کشی و قتل عام عمومی بزنند.

جلیل سپهر
@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO