دفاعیات ایمانسؤالات رایج

خلقت و نظریۀ تکامل

5/5 - (1 امتیاز)

خلقت و تکامل:

تکامل نظریه نافذی در ارتباط با مبدأ و حیات و جهان است که با استفاده از علوم این جهان معاصر، طراحی شده است. مسیحیانی که به کتاب مقدس ایمان دارند بایستی این چهار نکته را در مورد تکامل در نظر داشته باشند.

1) تکامل، تلاش طبیعیون برای شرح دادن منشاء گسترش عالم هستی است.

این نظریه با این فریضه آغاز شد که هیچ شخصیت الهی خالقی وجود ندارد که جهان را آفریده باشد. همه چیز با یکسری تغییر وتحولات اتفاقی و مربوط به میلونها سال قبل به وجود آمده است. ارائه کنندگان نظریه تکامل مدعی اطلاعات علمی هستند که فرضیه آنها را حمایت می کند.

2) تعلیم نظریه تکامل کاملاً علمی نیست.

بر طبق روشهای علمی، تمام نتایج بر اساس مدارک مسلمی باشد که حاصل گردآوری تجربیاتی است که در هر آزمایشگاهی قابل تکرار است. به هر حال آزمودن این تجربیات و اثبات فرضیه هایی در مورد علت مواد، خواه فرضیه “تصادف عظیم” و خواه تکامل تدریجی موجودات زنده از شکل ساده به شکل پیچیده، امکان پذیر نیست. در نتیجه تکامل حفظ یک فرضیه بدون دلایل علمی است و بنابراین پذیرش آن احتیاج به ایمان به یک تئوری انسانی دارد. بر عکس ایمان قوم خدا به خداوند و مکاشفه الهامی اوست که بر این مهم تاکید دارد که او همه چیز را از نیستی به هستی آورده است (عبرانیان 11: 3).

3) غیر قابل انکار است که تغییرات و تحولاتی در گونه های مختلف موجودات زنده به وقوع پیوسته است.

برای مثال بعضی گونه های مختلف از بین رفته و از طرف دیگر گونه های جدید به وجود آمده است ولی هیچ مردک قانع کننده و یا اسناد مربوط به زمین شناسی وجود ندارد که این قضیه را ثابت می کند که یک نوع از موجودات زنده حاصل از تکامل نوع دیگر بوده است. بر عکس اسنادی وجود دارد که این اظهارات کتاب مقدس را ثابت می کند که خدا هر موجود زنده را “مطابق اجناس آنها” خلق کرده است (پیدایش 1: 21، 24-25).

4) مسیحیانِ معتقد به کتاب مقدس، می باید نظریه “تکامل خدا پرستانه” را رد کنند.

این نظریه منطبق با بسیاری از نتایج نظریه تکامل طبیعیون است و تنها خدا در فرآیند تکامل به نظریه خود اضافه کرده است. این نظریه مکاشفه کتاب مقدس را که نقشی فعال برای خدا در تمام جنبه های آفرینش قائل است، انکار می کند. برای مثال فاعل هر فعل اصلی در پیدایش باب 1 خدا است، به استثنای پیدایش 1: 12 ( که انجام فرمان خدا در آیه 11 است) و در جمله تکراری “و شام بود و صبح بود”. خدا ناظری غیر فعال در فرآیند تکامل نیست بلکه او در خلقت همه چیز فعال است (کولسیان 1: 16).

برگرفته از کتاب دائرةالمعارف کتاب مقدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO