پیام های کشیش جلیل سپهر

4 خصوصیت کلیسای سالم کدامند؟

رای بدهید

4 خصوصیت کلیسای سالم کدامند؟

انحراف با طعم هدایت:
به خاطر نیافتن کلیسای سالم هرگز به اجتماعی که به نام مسیح و کلیسا کارهای ناسالم خلاف کلام خدا و فرقه سازی و بدعت گذاری می کنند وارد نشوید و تعالیم مسموم آنها را قورت ندهید. چون اغلب برای رفع مسمومیت روحانی افراد مسموم شده با تعالیم منحرف و بدعت های ضد کلام خدا خیلی زود دیر می شود.
کلیسای سالم در تمام طول تاریخ چهار نشانۀ کتابمقدسی مشخص و ثابت و غیر قابل تغییر دارد:
1- کلیسای سالم کلام خدا را موعظه می کند:
کلیسایی است که تمامی کلام کامل خدا را از همۀ جنبه های الاهیاتی به طوری که هماهنگ و تأیید کنندۀ همۀ بحش هایش با هم باشد را موعظه می کند و تعلیمش در مطابقت با کلیسای جهانی و هماهنگ با تفسیرهای سازش ناپذیر با گناه و عاری از انسان محوری می باشد، نه مکاشفات خودساختۀ یک شخص که ادعا کند این تفسیر و این تعلیم فقط بر من کشف شده و خدا به من گفته است همه باید پیرو تفسیر و تعلیم من باشند.
2- کلیسای سالم پرستش منطبق با ارزش های الهی دارد:
پرستش سالمی که نه فقط روح را نوازش بدهد بلکه به پرستش کننده انگیزه ای بدهد که او را وارد عمق های خدا بسازد و کلماتش دارای مفاهیم کتابمقدسی باشد و جهتش از خود محوری بیرون آمدن و به خدا نزدیک شدن باشد و جلال و نیکویی خدا را آشکار کند، نه هنر و استعداد و توانایی های خواننده و نوازنده و گروه و حزب و کلیسا و جماعت و فرقه و افراد را.
3- کلیسای سالم مشارکت های بنا کننده دارد:
کلیسایی است که مشارکتی سالم و تسلی بخش و بنا کننده و محترمانه و دوستانه و بی طرف با همۀ افراد دارد. بدون در نظر گرفتن شغل و درآمد و جنسیت و ملیت و نژاد و سطح تحصیلی و طبقۀ اجتماعی و مقدار کمک مالی که به کلیسا می کند.
4- کلیسای سالم بشارتش مسیح محور است:
کلیسایی است که تنها و تنها شخصیت و زندگی و کار وهویت واقعی عیسی مسیح را بر حسب کتاب مقدس بشارت می دهد، نه زندگی کشیشان و اسقفان و احادیث پدران کلیسا و روایات اولیا و سنت انبیا را و نه اینکه فرهنگ کشور ها و عُرف ملت ها و عادات قبیله ها و باور نژادها و تاریخچۀ فرقه ها را.
بهتر است انسان به خاطر فقر روحانی گرسنه بماند تا این که با تعالیم منحرف و ضد کتاب مقدسی هلاک شود. زیرا هلاکت روحانی به خاطر مسمومیت از تعالیم منحرف به مراتب وحشتناک تر از گرسنگی روحانی و مرگ در بی ایمانی است.
کلیسای سالم را باید با تحقیق و تعمق و مشورت و انطباق با کلام خدا و هدایت روح القدس و دیدن ثمراتش جستجو کرد، نه تطبیق دادن با سلیقه و خواسته و نیازی که داریم.
جلیل سپهر
@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO