زندگی روزمره مسیحیکتاب مقدس

خدا مهیا کنندۀ شفای مورد نیاز ماست

رای بدهید

خدا مهیا کنندۀ شفای مورد نیاز ماست

متی ۸: ۱۶-۱۷ «اما چون شام شد، بسیاری از دیوانگان را به نزد او آوردند و محض سخنی و ارواح را بیرون کرد و همۀ مریضان را شفا بخشید. تا سخنی که به زبان اشعیای نبی گفته شده بود، تمام گردد که او ضعف های ما را گرفت و مرض های ما را برداشت».

(۱) مشکل بیماری، به طور مستقیم با مشکل گناه و مرگ ارتباط می یابد یعنی نتیجه ای که از اولین نااطاعتی و خطای انسان به حضور خدا به دست آمد (پیدایش ۳). انتخاب نااطاعتی از فرمان روشن خدا، بشر اولیه (آدم و حوا) را از خدا و نقشۀ کاملش جدا ساخت. نااطاعتی آن ها، رنج و غم را برای اولین بار وارد دنیا نمود و گزینش های تمامی نسل های بشریت آینده را تحت تأثیر قرار داد. دانش پزشکی، علت بروز بیماری ها را در نابسامانی های روانی ذهنی و احساسی می جوید‌. اگر چه روشن است که این امور، سلامتی ما را تحت تأثیر قرار می دهند ولی کتاب مقدس، مسائل روحانی را منشاء اصلی این مسائل معرفی می کند:

(الف) گناه، وضعیت و شکل (برای مثال یوحنا ۵: ۵ و ۱۴) جسمی و روحی ما را تحت تأثیر قرار داده است و

(ب) شیطان، به راه های مختلف سعی می کند به ما آسیب برساند و ما را نابود کند (برای مثال اعمال ۱۰: ۳۸؛ مرقس ۹: ۱۷، ۲۰ و ۲۵؛ لوقا ۱۳: ۱۱؛ اعمال ۱۹: ۱۱-۱۲؛ مکاشفه ۱۲: ۹).

(۲) خدا از طریق زندگی و قربانی پسرش عیسی، آزادی، احیا و نیکویی های دیگری را؛ که از درد، هلاکت و سایر نتایج گناه بشریت و شورش او علیه خدا بسیار به دور است؛ برای ما مهیا می سازد. خدا در مقابل گناه، بخشش را مهیا می سازد (متی ۲۶: ۲۸؛ ۱۰: ۴۳؛ ۱۳: ۳۸؛ کولسیان ۱: ۱۳-۱۴)؛ خدا در برابر مرگ، رستاخیز و زندگی جاوید خود را مهیا می سازد (اعمال ۴: ۲؛ متی ۱۰: ۳۰؛ یوحنا ۳: ۱۵؛ فیلیپیان ۳: ۱۱)؛ و خدا برای بیماری، شفای خود را مهیا می سازد (مزامیر ۱۰۳: ۱-۵؛ لوقا ۴: ۱۸؛ ۵: ۱۷-۲۶؛ یعقوب ۵: ۱۴-۱۵). به همین علت زمانی که عیسی بر روی زمین می زیست، مأموریتش بر سه موضوع خاص متمرکز بود:

(الف) تعلیم کلام خدا

(ب) موعظه دربارۀ فرصت بازگشت از راه گناه آلود خود، سپردن زندگی مان به مسیح و پیروی از ارادۀ خدا (که همان رفع مشکل گناه است) و مزایای ملکوت خدا (که به زندگی ما به راستی معنا می دهد، همان زندگی که خدا برای ما مدّ نظر داشته است) و

(ج) شفای هر نوع مرض و بیماری که در میان مردم شیوع دارد (متی ۴: ۲۳-۲۴؛ ر.ک. به جدول های خدمت عیسی، معجزه های عیسی و شاگردان و معجزه های رسولان).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO