خانوادۀ مسیحیزندگی روزمره مسیحیسؤالات رایجمسئلۀ رنج

خبری خوش برای افراد سالمند!

4.2/5 - (8 امتیاز)

خبری خوش برای افراد سالمند!

مدیر دانشکده پزشکی دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا این موضوع را به چالش کشیده است که مغز یک انسان مُسِن دارای قابلیت بیشتری بلحاظ انعطاف است تا آنچه که عوامانه تصور می‌شود.
در این مرحله تداخل و همکاری بین طرفین نیم کره‌های چپ و راست مغز هماهنگ‌تر عمل کرده که باعث خلاقیت بیشترمان می گردد. و به همین دلیل است که بین افراد ۶۰ ساله خصوصیات فردی را می یابید که مانند این است که گویا دوران خلاقیتشان تازه شکوفا شده.
البته سرعت فعالیت مغز به سرعتِ دوران جوانی نیست، ولی بسیار قابل انعطاف‌تر است. و به همین دلیل است که با بالا رفتنِ سن، تصمیم‌گیری‌ها صحیح‌تر و کمتر در معرض احساسات منفی قرار داده می‌شوند. نقطۀ اوج فعالیت عقلانی ما در حدود هفتادسالگی بروز می کند، زمانی که مغز با تمام توان خویش بکار گرفته می‌شود.
در گذر ایام، مقدار “مایلین” در مغز افزایش یافته و باعث می‌شود که پیام (سیگنال)ها بین نرون افزایش بیابد. و به همین دلیل توان مندی عقلانی در افراد تا (٪۳۰۰)سیصد درصد در مقایسه با معدل عقلانیت نسبی افزایش می یابد. نقطۀ اوج این گونه فعالیت گفته می‌شود بین سال های ۶۰ تا ۸۰ اتفاق می افتد. چیزی که جالب است این است که در حقیقت بعد از ۶۰ سالگی شخص از هر دو نیمکره مغزی بطور همزمان بهره گیری می نماید. در این مرحله از سن، شما می توانید مسائل بغرنج‌تر و پیچیده‌تری را حل کنید.
پرفسور « مونچی اوری» دانشگاه مونترال معتقد است که مغز یک انسانِ مُسِن برای انجام هر کاری کمترین انرژی را برای حل مشکل بکار برده و موضوعات بی ارتباط را حذف می نماید. در یک مطالعه که در آن افراد با سنین متفاوت شرکت داشتند، مشاهده شد که افراد جوان‌تر برای تست زنی، بیشتر از افراد مسن سردرگم شده بودند در حالی که افراد بالای شصت سال تصمیمات صحیح‌تری می گرفتند.
حال بیایید به مشخصه‌های افراد بین ۶۰ تا ۸۰ سال بپردازیم. آن ها واقعا” مثل لعل فام هستند.

مشخصه های یک فرد مسن:

۱. در افرادی که با دیگران ارتباط عقلانی برقرار نمی‌کنند، نرون‌های مغز آن ها، آن گونه که اطرافیان ایشان معتقدند از بین نمی روند بلکه فقط بطور ساده گفته می‌شود که ارتباط بین آنها ناپدید شده است.
۲. حواس پرتی، عدم تمرکز، فراموش کاری که به دلیل حجم سنگین و زیاد اطلاعات ممکن است اتفاق بیافتد.
قدر مسلم آن است که نباید شما تمام زندگی تان را بر روی چیزهایی متمرکز کنید که با اهمیت نبوده و بی ارزشند.
۳. تصمیم‌گیری در اوائل پای گذاشتن به ۶۰ سالگی، شخص نه از یک نیمکره بلکه از هردو نیم‌کره های مغز بهره وری می کند. در حالی که جوانان برای حل مشکلات فقط از یک نیم‌کره.
۴.نتیجه گیری: اگر شخص یک زندگی سالمی را برگزیده و تحرک کافی داشته باشد و یک سری حرکات فیزیکی را انجام بدهد و از تمام ظرفیت مغزی‌اش استفاده می کند، خِرَدورزیِ وی با بالا رفتن سن کاهش نمی‌یابد بلکه به طرف بهتر شدن رفته و اوج آن در ۸۰ تا ۹۰ سالگی پدیدار می گردد.

پس نگران پیر شدن نباشید و کوشش کنید خردمندانه به پیش رفته سرگرمی های جدید بیاموزید، از موسیقی لذت ببرید و سعی کنید نواختن سازی را فراگیرید. نقاشی کنید! برقصید، ‌جاذبه‌ای در زندگی بیابید، طرح‌هایی برای آینده بریزید، به جاهایی که دوست دارید مسافرت کنید. فراموش نکنید که به فروشگاه‌ها، کافه‌ها و کنسرت‌ها بروید. در را به روی خود قفل نکنید- این برای هرکسی ویران کننده است. با این اندیشه زندگی کنید که: تمام چیزهای خوب در پیش روی من هستند.

اطلاعات
یک مطالعه در امریکا نشان داده است که:
بالاترین بازدهیِ فرد در سن بین ۶۰ تا ۷۰ اتفاق می افتد؛
دومین سال‌های بازدهیِ بالا در سن ۷۰ تا ۸۰ اتفاق می افتد؛
سومین سن برای بازدهیِ بالا بین ۵۰ تا ۶۰ سال است.
بدانید(مترجم) تا این سن به بازدهی حداکثری خود نرسیده‌اید.
معدلِ سنی برندگان جایزه نوبل ۶۲ سال است؛
میانگین سنی ۱۰۰ نفر از مدیران ارشد شرکت های بزرگ جهانی ۶۳ سال است؛
روحانیون ارشد در یکصد کلیسای بزرگ جهان در امریکا ۷۱سال، ‌معدل سنی پدران ۷۶ سال است.
مطلب بالا تأییدکننده این حقیقت است که بهترین سال های بهره ورزی حداکثری افراد بین ۶۰ تا ۸۰ سال است.
این تحقیقات توسط تیمی متشکل از پزشکان و روانشناسان و در ژورنال پزشکی نیو اینگلند به چاپ رسیده است.
آنها دریافتند که در ۶۰ سالگی، شما در اوج عواطف روحی و پتانسیل عقلانی هستید و این موضوع تا ۸۰ سالگی دوام خواهد آورد.
بنابراین چنانچه بین سال‌های ۶۰،۷۰ یا ۸۰ هستید بدانید که بهترین سنوات عمرتان را طی می کنید!

منبع: New England Journal of Medicine
لطفاً این نوشتار را به خانواده و دوستانی که در سن های ۶۰، ۷۰ یا ۸۰ هستند منتقل کنید تا آگاهی یابند که باید به خود و سنشان ببالند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO