کتاب مقدس

حقایقی در بارۀ سقوط عای و بیت ئیل

رای بدهید

حقایقی در بارۀ سقوط عای و بیت ئیل

در شهر عای، اسرائیل در ابتدا به خاطر گناه عخان، دچار شکستی وحشتناک شدند. درست پس از عبور معجزه آسایشان از اردن و سقوط معجزه آسای اریحا، این شکست ضربه ای هولناک به اسرائیل بود. شکست در عای، درسی برای اسرائیل بود. خدا با آن ها بود، ولی می خواست به قوم بفهماند که از آن ها انتظار اطاعت دارد.

بیت ئیل. از آیات 8: 9، 12، 17 چنین بر می آید که جنگ در عای و بیت ئیل همزمان صورت گرفته بود، در آیات 8: 28؛ 12: 9، 16 هر دو شهر نابود شده بودند. این دو شهر فقط حدود 5/2 کیلومتر از یکدیگر فاصله داشتند.

در سال 1934، هیئت اعزامی به یادبود کایل (kyle memorial expedition) تحت حمایت مشترک مدرسۀ آمریکایی در اورشلیم و دانشکدۀ الهیات خنیا در پیتسبورگ، و تحت رهبری و. ف. آلبرایت، در تپه های بیت ئیل (بیتان) به حفاری پرداخت. آن ها دریافتند که این شهر در زمانی مصادف با حملۀ یوشع، و به وسیلۀ «آتش سوزی دهشتناکی» که «با شدتی به خصوص بیداد می کرد» نابود شده است. در آن جا تودۀ سفتی به ضخامت 2 متر از «آجرهای ریختۀ سوختۀ قرمز، خاک سیاه پر از خاکستر، و آوارهای نیم سوز و خرد شده» یافتند. آلبرایت اظهار داشت که در هیچ جای دیگر در فلسطین نشانه هایی از آتش سوزی مخرب تری ندیده بود.

 برگرفته از کتاب راهنمای کتاب مقدس از انتشارات شورای کلیسایی 222

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO