پیام های کشیش جلیل سپهرخانوادۀ مسیحی

حفظ رابطۀ سالم در زناشویی (قسمت هشتم)

رای بدهید

حفظ رابطۀ سالم در زناشویی (قسمت هشتم)

برای حفظ رابطۀ سالم باید قواعد رابطه را رعایت کرد.

رابطۀ سالم در ازدواج شامل سه بخش اصلی است:
1- ترک کردن
2- پیوستن
3- یکتن شدن دو نفر
ترک کردن مربوط به وابستگی های گذشته است. تا وابستگی ها- عادت ها- روش ها و رابطه های عاطفی گذشته را کاملا ترک نکنیم به ساختن رابطه های مستحکم امروز نمی رسیم. ترک وابستگی های گذشته مهم ترین کلید برای گشودن درب اعتماد سازی متقابل یک رابطۀ سالم است.
پیوستن جنبۀ عاطفی ازدواج است و مفهومی بیشتر از با هم بودن دارد. در بعضی ازدواج ها هر چند دو نفر با هم هستند ولی هنوز پیوند عاطفی محکمی برقرار نکرده اند. تا زمانی که روح، احساس، عواطف، رؤیا و آرزوهای دو نفر به همدیگر نپیوسته باشد پیوند زناشویی کاربرد زیاد مؤثر و مفیدی ندارد .
یک تن شدن بیشتر از جنبه فیزیکی دو نفر مربوط به تعلق و تعهد نسبت به یکدیگر است. باید در هدف اصلی رابطه، در برنامۀ اجرایی رابطه، در میزان ایثار کردن برای رابطه و در ثمرۀ رابطه، هماهنگی و تعادل و تساوی صورت بگیرد تا دو نفر حقیقتا یک تن شده باشند.
اختلال و عدم تساوی در هر کدام از این سه بخش اصلی، طرفین را مجبور به تحمل درد و رنج و عذاب و عدم رضایت از ادامۀ رابطه می سازد.
رابطۀ سالم و لذت بخش مستلزم رعایت عادلانه و آگاهانۀ هر سه بخش مهم و اساسی (ترک کردن، پیوستن و یک تن شدن) دو نفر با همدیگر است. چنین رابطه ای را شرایط محیطی، دخالت افراد، مشکلات مختلف و نه حتی قدرت های شرارت و تاریکی قادر به بر هم زدن و جدا ساختن نیستند.

جلیل سپهر
@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO