دعا و پرستش

حالت شکرگزاری را در خود رشد دهید!

5/5 - (102 امتیاز)

حالت شکرگزاری را در خود رشد دهید!

آیا در زندگی خود به معجزه نیاز دارید؟

اگر پاسخ شما مثبت است، پس شکرگزار باشید.

شکرگزاری حالتی است  که خالق معجزات است و این قدرت را دارد که شرایط به ظاهر لاینحل را متحول کند. وقتی در بحبوحۀ یک مشکل، خدا را شکر و ستایش می‌کنید، او معجزه ای می کند و کارها را روی غلتک می‌اندازد.

کتاب اعمال رسولان باب 16 قدرت شکرگزاری را نشان می‌دهد. پولس و سیلاس برای موعظه و تعلیم به فیلیپی رفته بودند، اما مورد استقبال خوبی قرار نگرفتند. در واقع، مردم آنجا آن ها را سنگسار کرده، کتک زده و به زندان انداختند.

در تاریکی نیمه شب، در زندان سرد و نمناک، پولس و سیلاس شروع به ستایش خدا و خواندن سرودهای شکرگزاری کردند.

آنجا بود که خدا معجزه کرد. او زمین لرزه‌ای فرستاد که کل زندان را لرزاند. درهای سلول زندان باز شد و همۀ غُل و زنجیرهای زندانیان فرو افتاد. در اثر شکرگزاری و پرستش، آزادی پدید آمد.

نمی‌دانم به چه نوع آزادی نیاز دارید و اینکه چه نوع معجزه‌ای را از خدا انتظار دارید، اما می‌دانم که شکرگزاری کلید مهمی است. پرستش در زندگی شما معجزه می کند، چون قدرت خدا را جاری می سازد. به جای شکایت از مشکلات خود، شروع به شمارش نعمت‌های خود بکنید.

در ایالات متحده، روز شکرگزاری تعیین شده. اما خنده دار این است که در روز شکرگزاری، ما بسیار کم لطفی می‌کنیم و تنها قبل از غذا دعایی کوتاه می کنیم، اما آن دعا فقط برای غذا است و بیشتر اوقاتِ آن روز را مشغول تماشای فوتبال، آشپزی و غذا خوردن هستیم.

می‌خواهم شما را به یک چالش دعوت کنم تا روز شکرگزاری امسال را به نوعی دیگر برگزار کنید. زمانی را برای سپاس‌گذاری و تشکر از خدا برای کارهایی که در زندگی شما انجام داده، اختصاص دهید. چگونه می‌توانید روز شکرگزاری را پرمعناتر بسازید؟

کتاب مقدس می‌فرماید که چهار روش برای ابراز قدردانی و تشکر از خدا وجود دارد:

برای او سرود بخوانید

کتاب مقدس می فرماید: «خداوند را با شکر گزاری بسرایید، با چنگ برای خدای ما بنوازید» (مزمور 147: 7). مسیحیت یک ایمان سراینده و سرودخوان است. در مورد عیسی مسیح بیش از هر موضوع دیگری سرائیده شده، حتی بیشتر از موضوع عشق. باید یاد بگیرید که تشکرات خود را با سرود به خدا تقدیم کنید و او را با شادی بپرستید.

موارد معدودی وجود دارند که بتوانند مانند سرود خواندن برای خدا، شما را سریعاً متوجه حضور او نماید. میزان استعداد موسیقی شما اهمیتی ندارد. کتاب مقدس در مزمور 100: 1 ما را ترغیب می‌کند تا فریادهای شادی برآوریم!

برای او هدیه بیاورید

سرایندۀ مزمور می‌فرماید: « قربانی‌های تشکر به خدا تقدیم کن، و نذرهای خویش را به آن متعال تقدیم کن» (مزمور 50: 14). بدیهی است که هدیه دادن همیشه همراه شکرگزاری می باشد. به همین منظور کلمۀ “شکرگزاری” از دو بخش “شکر” و “گزاردن” تشکیل شده.

تقریباً 400 سال پیش، گروهی از مردم به نام مهاجران روز بخصوصی را در پاییز تعیین کردند تا با آوردن یک پیشکش، یک ضیافت و مشارکت دوستانه با یکدیگر، شکرگزاری خود را نسبت به خدا ابراز کنند. امروز، ما آن روز را به عنوان روز شکرگزاری می‌شناسیم و به عنوان یک تعطیلات ملی در کشور آمریکا جشن می گیریم.

به درگاه او دعا کنید

پولس می‌نویسد: “برای هیچ چیز نگران نباشید، بلکه در هر چیز با دعا و استغاثه، همراه با شکرگزاری، درخواست‌های خود را به خداوند ابراز کنید. بدین‌گونه، آسایش خداوند که فراتر از تمامی عقل است، دل‌ها و ذهن‌هایتان را در مسیح عیسی محفوظ نگه خواهد داشت” (فیلیپیان 4: 6-7). زمانی را صرف دعا و شکرگزاری به درگاه خدا کنید. کتاب مقدس می‌فرماید هر اندازه دعای شما مشخص تر باشد، پاسخ آن برای خدا آسان‌تر خواهد بود!

در مورد شکرگزاری ما نیز این مسئله صادق است. خدا نمی‌خواهد که ما فقط بگوییم، “برای همه چیز خدا را شکر.” این دعایی کاملاً بی بو و بی خاصیت است. فهرستی از هر آنچه که دقیقاً می‌خواهید به خاطر آنها از خدا تشکر ‌کنید، تهیه کنید. سپس زمانی را صرف شکرگزاری از خدا برای آن ها کنید.

او  را خدمت کنید

پس چون پادشاهی‌ای را می‌یابیم که تزلزل ناپذیر است، بیایید شکرگزار باشیم و خدا را با ترس و هیبت عبادتی پسندیده نماییم” (عبرانیان 12: 28). هر بار که به نام مسیح به دیگران خدمت می‌کنید، شکرگزاری قابل لمس و مرئی را تقدیم خدا می کنید.

حتی اگر خدا در زندگی شما کاری نکرده باشد، هنوز همه چیز را مدیون او هستید. او به شما استعداد، انرژی، سلامتی و فرصتی داد تا با زندگی خود مؤثر واقع شوید.

آنچه دارید هدیه‌ای از جانب خداست. امسال در روز شکرگزاری، فقط مشغول غذا خوردن و کنار خانواده بودن و تماشای فوتبال نباشید و خدا را برای آنچه در زندگی شما انجام داده، شکر کنید.

شکرگزاری در تمام این ها خلاصه می شود.

نوشتۀ: کشیش ریک وارِن

ترجمه: ناجیه راعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO