پیام های کشیش جلیل سپهرخانوادۀ مسیحی

حفظ رابطۀ سالم در زناشویی (قسمت دهم)

رای بدهید

حفظ رابطۀ سالم در زناشویی (قسمت دهم)
رابطه های فرمایشی یقیناً به ضابطه های فرسایشی می انجامد.

بعضی رابطه را در فضایی دِنج و رُمانتیک با گل و بلبل و عطر و اُدکلون و کادو و چشمانی خُمار و صدایی نازک و حرف های احساسات برانگیز در زیر نور شمع شروع می کنند و بعد از مدتی در سالن شلوغ دادگاه به وسیلۀ وکیل هایشان با چشمانی از حدقه در آمده و صدایی خشمگین درحالی که سند و قباله و مهریه به رخ هم می کشند به رابطه شان خاتمه می دهند!

برای جلوگیری از این اتفاق دردناک از همان ابتدا رابطه را در حضور چهار وکیل مجانی به نام عقل، شعور، منطق و باورهایتان شروع کنید تا مجبور نشوید به وسیلۀ وکیل های گران قیمت دادگستری به آن خاتمه دهید.

اگر خشت اول را درست بگذارید، دیوار رابطه تا ثریا درست بالا می رود. درست گذاشتن یعنی از همان ابتدا بیشتر روی “قانع شدن” عقل و شعور و منطق و باور خودتان کار کنید تا روی “قانع ساختن” احساس و نظر طرف مقابل.

بعضی در حالی که گرفتار خلسۀ ناشی از هیجان هورمون ها در برابر جنس مخالف اند، با انواع روش های جذب کننده احساسات طرف مقابل را قانع می کنند. در حالی که هنوز عقل و شعور و منطق و باور خودشان قانع نشده.

آن وقت فردای روزگار همین عقل و شعور و منطق و باورشان است که دست از سر شان برنمی دارد و نمی گذارد آب خوش از گلویشان پایین برود. به راستی آنانی که عمیقاً به ضابطه های فرسایشی فردا بیندیشند هرگز به رابطه های فرمایشی امروز برای شروع یک سفر ابدی اکتفا نخواهند کرد.

جلیل سپهر
@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO