زندگی روزمره مسیحیکتاب مقدس

تعالیم کتاب مقدس: مسئولیت های انسان

رای بدهید

مسئولیت های انسان:

زمانی که خدا آدم و حوا را خلق کرد چندین وظیفه و مسئولیت را به آنها محول ساخت.

1) خدا آنان را به شباهت خود و به صورتی آفرید که می توانست با آنها ارتباط محبت آمیز و شخصی را تا ابد برقرار سازد و آنها او را به عنوان خداوند، جلال دهند.

خدا آنقدر طالب این بود که انسان در حضور او لذت برده، او را جلال دهد و در عدالت و قدوسیت زندگی کند که در زمان وسوسه آدم و حوا توسط شیطان و یاغیگری و نااطاعتی آنان در برابر خدا، او وعده داد که نجات دهنده ای برای رهایی جهان خواهد فرستاد (پیدایش 3: 15؛ به موضوع خلقت، رجوع کنید).

2) این اراده خداست که انسان او را بیش از همه چیز دوست داشته و همسایه خود را مانند خویش محبت کند.

این دستور دو جانبه محبت خلاصه ای از تمام شریعت خدا است (لاویان 19: 18؛ تثنیه 6: 4-5؛ متی 22: 40-37؛ رومیان 13: 9-10).

3) خدا ارتباط زناشویی را در باغ عدن برقرار ساخت (پیدایش 2: 21-24).

او قصد داشت که ازدواج به صورت تک همسری و یک ارتباط دائمی میان شوهر و زن باشد (متی 19: 9-5؛ افسسیان 5: 22-33). در زمینه ازدواج، خدا چنین فرمان داد که نژاد انسانی “بارور و کثیر شود و زمین را پر سازد” (پیدایش 1: 28؛ 9: 7). مرد و زن در چهار چوب خانواده، فرزندان دینداری را به وجود می آروند. خدا خانواده ای الهی و به وجود آمدن فرزندانی را در چهار چوب ارتباط سالم خانوادگی به عنوان یک اولویت مهم در نظر داشت (پیدایش 1: 28).

4) خدا به آدم و تمام نسل او مسئولیت داد که بر زمین تسلط داشته “و بر ماهیان دریا و پرندگان آسمان و همه حیواناتی که بر زمین می خزند” حکومت کنند (پیدایش 1: 28).

قبل از آن آدم در باغ عدن مسئولیت محافظت از باغ و نامگذاری حیوانات را به عهده داشت (پیدایش 2: 15، 20-19).

5) به یاد داشته باشید که در زمان گناه کردن، آدم و حوا با خوردن از میوه ممنوعه، مقداری از تسلط خود بر جهان را در مقابل شیطان از دست دادند او در حال حاضر “خدای این جهان” است (2قرنتیان 4: 4) و دنیای شریر حاضر را اداره می کند (1یوحنا 5: 19؛ غلاطیان 1: 4؛ افسسیان 6: 12؛ به موضوع تدبیر الهی رجوع کنید).

اما خدا انتظار دارد که انسان با محافظت از خلقت او، با وقف هر آنچه در زمین است به او و اداره کردن خلقت به گونه ای که خدا را جلال دهد به انجام اهداف الهی او کمک کند (مزمور 8: 6-8؛ عبرانیان 2: 7-8).

6) به دلیل وجود گناه در جهان، خدا پسرش عیسی را برای نجات جهان فرستاد.

کار عظیم رساندن پیغام آمیز نجات خدا به قوم او سپرده شده است. از آنها دعوت شده تا به انقضای عالم شاهد مسیح و نجات او (متی 28: 18-20؛ اعمال 1: 8) و همچنین نور و نمک این جهان باشند (متی 5: 13-16).

برگرفته از کتاب دائرةالمعارف کتاب مقدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO