زندگی روزمره مسیحیسؤالات رایجمسئلۀ رنج

ترس از طردشدگی

2.7/5 - (3 امتیاز)

خدا می فرمايد: “من هستم، من، كه شما را تسلی ميدهم. پس تو كيستی كه از انسان فانی ترسانی، از بنی آدم كه علفی بيش نيست؟ (اشعيا 51: 12)
يك راه برای غلبه بر ترس از طرد شدگی، حفظ بینش صحیح می باشد. شما می توانيد به نظریات ديگران گوش فرا دهيد اما هرگز به آنچه می گويند بيش از حد ارزش ندهيد. در اشعيا 51: 12 خدا چنين می فرمايد: “من هستم، من، كه شما را تسلی می دهم، پس تو كيستی كه از انسان فانی ترسانی، از بنی آدم كه علفی بيش نيست.” زندگي شما بر زمين موقتی است، پس چرا بايد از نظرات ديگران ترسيد؟ مردم، خدا نيستند و عقايدشان دوام نخواهد داشت. راز پيروزی اين است كه با درک این مسئله که ابدیت مهمترین است، نسبت به ایرادگیران خود بی تفاوت باشید. در كتاب اشعياء، خدا یادآور می شود که او کسی است که اهمیت دارد. وقتی مردم شما را تحقیر می کنند تصور نكنيد كه قضاوت آنها همان قضاوت خدا است.
ایرادگیری هیچکس را به طور خودكار نپذیرید، در عوض در مورد آنچه ارزش دارد قضاوت كنيد. اما اهميت اين مطلب در چيست؟ وقتی تأييد مردم برای شما با اهمیت می شود، خود را آماده می سازید تا با ترس از طرد شدگی زندگی كنيد.
كتاب مقدس می فرماید: “در برابر همه اينها چه مي توانيم گفت؟ اگر خدا با ماست، كيست كه بتواند بر ضد ما باشد؟ (روميان 8: 31). وقتی برایتان روشن است که خدا با شماست، می توانید در برابر طردشدگی از جانب دیگران ایستادگی کنید. برای بعضی، مهمترين چیز در زندگی شان محبوبيت، شهرت يا كف زدن مردم است. آنها دائماً در این فکر هستند که دیگران در باره من چه می اندیشند؟!!! در نظر دیگران چطور دیده می شوم؟ قیافه من همه چیز است!

اگر اين گونه زندگی كنيد، خود را دائماً در معرض قضاوت ديگران خواهید دید. اگر كسی فكر می کند که شما یک بازنده هستید، پس بايد يك بازنده باشيد! اگر كسي فكر می کند شما يك دست و پا چلفتی و خنگ هستيد، پس حتماً دست و پا چلفتی و خنگ هستید. من شخصاً نمی خواهم این گونه زندگی کنم. شما چطور؟ خبر خوب اين است كه خدا هرگز قصد ندارد اين گونه زندگی كنيد. گويی او از شما می پرسد: چرا به آنها گوش می دهی؟ آنها فقط مردان و زنان فانی هستند. نظر من اهمیت دارد. آنها علفی بيش نيستند.
پولس رسول گفت هدف او در زندگی خشنودی و رضایت خدا است، نه ديگران. “آيا اين طور به نظر می رسد كه انگار سعی می كنم تاييد انسان را بدست آورم؟ نه واقعا! آنچه من می خواهم تأييد خدا است. آيا من سعی می كنم محبوب مردم باشم؟ اگر من هنوز در تلاش بودم كه چنين كاری انجام دهم، خادم مسيح نمی بودم .” (غلاطيان 1: 10) پولس می فرماید این انتخاب را داريد که یا برای تمجيد خدا و يا برای كف زدنها و هورای مردم ديگر زندگی كنيد. چه کسی را بیشتر می خواهید خشنود و راضی بسازيد. مردم يا خدا را؟ نمی توانيد همزمان هر دو مورد را داشته باشید.
بايد تصميم بگيريد که مایلید چه كسي را تحت تأثير قرار دهيد. فقط این را به خاطر بسپارید که “چه كسی فانی تر از علف است” و چه كسی است که “شما را قوت می بخشد”؟
خدا طرفدار توست و می خواهد موفق باشی. امروز انتخاب کن که برای او زندگی کنی.”

نوشته: ريك وارن ٢٦ می سال ٢٠٢١

ترجمه: شبنم ابراهیمی نیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO