زندگی روزمره مسیحی

نظر خدا در مورد تو مهم تر از نظر هر کس دیگری است!

4.9/5 - (101 امتیاز)

نظر خدا در مورد تو مهم تر از نظر هر کس دیگری است!

«کسی که از انسان می ترسد در دام می افتد، اما هر که بر خداوند توکل می کند، در امان می ماند.» (امثال سلیمان 29: 25)

هر بار که بر اساس نظر دیگران تصمیم می گیری، بذر شکست را در زندگی خود می کاری.

ممکن است متوجه آن نشدی، اما ترس از عدم تأیید دیگران بیش از هر چیز دیگری باعث ایجاد مشکلات در زندگی تو می شود. وقتی نگران این هستی که دیگران در مورد تو چه فکری می کنند، تمایل داری کارهای مورد علاقۀ عموم را انجام دهی، حتی با دانش به این که کاری اشتباه است. شما فقط به این دلیل که سعی می کنی همه را خشنود سازی، تعهداتی می‌دهی که نمی‌توانی به آن ها پایبند باشی. این چیزی غیر از صدور حکم شکست تو نیست.

و همین یکی از دلایلی است که پطرس سه بار عیسی را انکار کرد. او به نظر دیگران بیشتر از اینکه به فکر وفادار بودن به عیسی باشد، اهمیت داد.

کتاب مقدس می‌ فرماید: «پطرس از دور به دنبال عیسی آمد تا به حیاط خانۀ کاهن اعظم رسید و وارد شده در میان خدمتکاران نشست تا پایان کار را ببیند… در این وقت پطرس در بیرون، در حیاط خانه نشسته بود که کنیزی نزد او آمده گفت: «تو هم با عیسی جلیلی بودی.» پطرس در حضور همه منکر شده گفت: «من نمی دانم تو چه می گویی.» (متی 26: 58، 69-70 ترجمۀ مژده برای عصر جدید).

تازه سه سال از زمانی که پطرس با عیسی، پسر خدا گذرانده بود، سپری شده بود اما اولین بار که به او فرصتی دست داده شد که این امتیاز آشنایی با عیسی را تصدیق کند، انکارش نمود. پطرس بیشتر از اینکه خود را با عیسی یکی بداند، نگران این بود که دیگران چه فکر می کنند.

لحظه ای فکر کن که چند بار این فرصت را داشته ای که در مورد مسیح با دیگران صحبت کنی اما سکوت را اختیار کرده ای چون نگران این بودی که دیگران در مورد تو چه فکری می کنند.

نظر چه کسی برای تو مهمتر از نظر خداست؟ وقتی به دیگری اجازه می دهی مهم تر از خدا باشد، او خدای تو می شود و این یعنی بت پرستی و قدمی است به سوی شکست.

ترس از عدم تأیید دیگران همیشه از یک زخم پنهان ناشی می شود. شاید در گذشته توسط بعضی طرد شده ای. ممکن است یک نیاز برآورده نشده یا آسیبی باشد که در دوران بلوغ تجربه کرده ای. این درد می تواند بسیار عمیق باشد، آنقدر عمیق که در تو ریشه دوانده باشد. من آن را درد روح و روان می نامم.

این درد روح همیشه با هویت تو ارتباط مستقیم دارد. اگر به هویت خود پی نبرده ای، تا آخر عمر تحت تأثیر عدم تأیید دیگران قرار می گیری و هیچ وقت برای باورهای خود نخواهی ایستاد و آنچه را که درست است انجام نخواهی داد.

کتاب مقدس در امثال سلیمان 29: 25 می‌ فرماید: «کسی که از انسان می ترسد در دام می افتد، اما هر که بر خداوند توکل می کند، در امان می ماند.»

وقتی زخم‌های پنهان زندگی‌ات را شناسایی کنی، خدا می‌تواند شروع به درمان آن ها کند. آنگاه می توانی در آزادی اینکه نظر خدا مهم تر از نظر هر کس دیگری است، زندگی کنی.

 

تبادل نظر:

  • هویت تو در مسیح بر اساس آن چیزی است که خدا گفته. امروز به چه اقدام عملی دست می زنی که عادت مطالعۀ کتاب مقدس را در خود پرورش دهی تا بر اساس آنچه کلام خدا می فرماید از هویت خود اطمینان داشته باشی؟
  • آخرین باری که با اعتماد به خداوند در تصمیم گیری های خود احساس امنیت کرده ای، کی بوده؟
  • چه زخم پنهانی در تو هست که باعث می شود از عدم تأیید دیگران هراس داشته باشی؟ اگر برایت روشن نیست که زخم پنهانی تو چیست، در دعا از خدا بطلب که به تو کمک کند تا آن را کشف کنی و سپس از او بخواه که همین امروز شروع به درمان آن زخم در تو بکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO