زندگی روزمره مسیحی

برای دوستی با خدا، آن چه را که برای او ارزش دارد، گرامی بدار!‏

3/5 - (2 امتیاز)

برای دوستی با خدا، آن چه را که برای او ارزش دارد، گرامی بدار!‏

کلید دوستی با خدا در این تصمیم نهفته است که ترجیح می دهی با چه کسی بیشتر دوستی کنی.

تو وقت کافی برای دوستی با همه نداری و باید تصمیم بگیری که چه کسی بهترین دوست تو است.

کتاب مقدس در اول تیموتائوس 21:6 می فرماید: «بعضی از این دسته افراد، مهم ترین چیز در زندگی را از دست داده اند یعنی خدا را نمی شناسند.» (ترجمه از کتاب مقدس انگلیسی TLB)

اکثر مردم از همۀ امتیازهای بازی های بیسبال باخبرند و قیمت های بورس را به خوبی دنبال می کنند، ده آهنگ پرطرفدار روز را می شناسند و این را هم خوب می دانند  که چه کسی در هر سریال نقش اول یا آخر را دارد. اما خدا را نمی شناسند و در حقیقت مهم ترین چیز در زندگی آن ها غایب است!

وقتی با خدا دوستی نمی کنی، یعنی چیز دیگری برای تو مهم تر است.

یعقوب 4: 4 می گوید: «آیا نمی‌دانید دوستی با دنیا دشمنی با خداست؟ هر که در پی دوستی با دنیاست، خود را دشمن خدا می‌سازد.» (ترجمۀ هزارۀ نو)

منظوریعقوب از«دوستی با دنیا»، علاقه به نظام ارزشی جهان است. شکی نیست که خدا از تو توقع دارد که مردم را دوست داشته باشی، اما این بدان معنا نیست که باید نظام ارزشی جهان را هم دوست داشته باشی.

خیلی آسان است که با تفریحات و مشغولیت های زندگی گرفتار شوی و وقتی سیستم ارزشی جهان را دوست داری، فضای زیادی برای دوست داشتن مردم باقی نمی ماند. در عوض، شخصی مادی گرا می شوی که لذت را دوست دارد، می خواهد محبوب اطرافیانش باشد، شهرۀ عام و خاص شود و مجذوب شهوت، مال و منال و مقام باشد.

اما خدا عاشق مردم است و از تو هم انتظار دارد مردم را دوست داشته باشی. یکی از راه های نشان دادن عشق خود به دیگران، دوست داشتن علایق آن هاست. به عبارت دیگر با رفتارت به آن ها این پیام را می رسانی که آنچه برای تو مهم است برای من هم اهمیت دارد (البته همیشه در چارچوب حقیقت کتاب مقدسی).

این روشی است که عشق خود را به خدا هم ابراز می کنی. اگر می‌خواهی دوست خدا باشی، باید به آن چه برای او ارزش دارد، اهمیت دهی و هر آن چه را که او دوست ندارد برای تو هم اهمیتی نداشته باشد و دست از آن ها برداری. وجهه و محبوبیت تو برای خدا مهم نیست و علاقه ای به جاه و جلال تو ندارد. او به شخصیت تو علاقه مند است و شکل و شمایل تو برای او در اولویت قرار ندارد بلکه این که تو چه هستی.

آیا آمادۀ برداشتن گامی عملی در راه دوستی با خدا هستی؟ پس امروز تصمیم بگیر که آن چه برای او ارزش دارد برای تو نیز اهمیت خاصی داشته باشد.

 

تبادل نظر:

  • چه چیزی مانع دوستی تو با خدا است؟ برای برداشتن این مانع، می خواهی چه تغییری را در فکر و رفتار خود شروع کنی؟
  • چه چیزی برای تو از شناخت خدا مهم تر است؟ چرا برای آن ارزش بیشتری قائل هستی؟
  • رابطه ای که با بهترین دوست خود داری شرح بده و سپس آن را با رابطه ای که با خدا داری مقایسه کن.
  • آیا چیزهایی هست که می دانی برای خدا با ارزش هستند؟ آنها برای تو چقدر مهم هستند؟

نوشتۀ کشیش ریک وارِن- 8 اوت 2022

ترجمۀ ژاسمن پتروسیان مسیحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO