بدعت های غیر کتاب مقدسی

بدعت منحرف یعنی چه؟

5/5 - (3 امتیاز)

وقتی کلمه «بدعت» به گوش مردم می خورد آنها را معمولا به یاد یک گروه می اندازد که شیطان را پرستش می کنند، حیوانات را قربانی می کنند و یا در مراسم شیطانی و عجیب و غریب کافران شرکت می کنند. با این وجود، در واقع یک بدعت انحرافی بندرت شامل این موارد می شود. در حقیقت، یک بدعت در مفهوم گسترده تر خود، یک سیستم مذهبی با مراسم و آیین خاص می باشد.

معمولا تعریف دقیق تر و محدود تری از «بدعت» وجود دارد، مفهوم این کلمه به گروه های نامتعارف و غیر عادی اشاره دارد که تعلیمات اصلی یک دین را تحریف کرده است. «بدعت» در مسیحیت به گروهی مذهبی گفته می شود که یک یا چندین حقیقت اساسی کتاب مقدس را رد می کند. یک بدعت به پیروانش تعالیمی می دهد که آن تعالیم می توانند باعث شوند آن فرد «نجات نیافته» باقی بماند. یک بدعت ادعا می کند که قسمتی از یک دین می باشد، در حالی که حقیقت و یا حقایق ضروری آن دین را انکار می کند. بنابراین، یک بدعت مسیحی در حالی که ادعا می کند مسیحی است اما یک یا چندین حقیقت و اصل مسیحیت را انکار می کند.

دو نمونه از آموزه های متداول بدعت های مسیحی این است که عیسی مسیح خدا نیست و نجات فقط از طریق ایمان کسب نمی شود. انکار الوهیت مسیح این دیدگاه را بوجود می آورد که مرگ عیسی مسیح بر روی صلیب برای پرداخت بهای گناهان ما کافی نبوده است. انکار نجات تنها از طریق ایمان بدین معنی است نجات توسط کارهای ما کسب می شود. رسولان در سالهای آغازین کلیسا با بدعت های مختلف سروکار داشتند. به عنوان مثال، یوحنا در کتاب اول یوحنا فصل 4 آیه های 1-3، آموزه های بدعت ناستیک ها را مورد خطاب قرار می دهد. ملاک موثق و خوب یوحنا در اینجا برای یک آموزه الهی این بود که « عیسی مسیح در شکل انسان واقعی بر روی زمین آمد» (آیه 2). که این حقیقت در تضاد مستقیم با بدعت ناستیک ها بود (نگاه کنید به دوم یوحنا فصل 1 آیه 7).

دو نمونه از بارزترین بدعت های منحرف امروزی، شاهدان یهوه و مورمون ها می باشند. هر دو گروه ادعا می کنند مسیحی هستند اما هر دوی آنها الوهیت مسیح و نجات تنها از راه ایمان را رد می کنند. این دو بدعت منحرف، به بسیاری از چیزهایی که مطابق یا مشابه با کتاب مقدس است ایمان دارند. با این وجود، به دلیل اینکه الوهیت عیسی مسیح را رد می کنند و اینگونه آموزش می دهند که کارهای ما باعث نجات می شوند، در رده بندی بدعت های انحرافی قرار می گیرند. بسیاری از شاهدان یهوه، مورمون ها و دیگر افراد از بدعت های دیگر، انسان های خوبی هستند که واقعا باور دارند اعتقاداتشان حقیقت است. به عنوان یک مسیحی، دعای ما برای افرادی که گرفتار این گونه بدعت ها هستند این است که بتوانند دروغ ها را ببینند و با ایمان به عیسی مسیح به سمت حقیقت نجات رهنمون شوند.

برگرفته از وب سایت: www.gotquestions.org

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO