روح القدسزندگی روزمره مسیحیکتاب مقدس

ایمانداران به مسیح و اقتدار و پیروزی آن ها بر دیوها و ارواح شریر

5/5 - (1 امتیاز)

ایمانداران به مسیح و اقتدار و پیروزی آن ها بر دیوها و ارواح شریر

(۱) کلام خدا تعلیم می دهد که چون روح القدس در همۀ پیروان حقیقی مسیح، ساکن است، امکان ندارد که دیوها بتوانند در مسیحیان ساکن شوند. روح خدا و دیوها هرگز در یک بدن، در کنار هم زیست نخواهند کرد (ر.ک. به یادداشت ۲قرنتیان ۶: ۱۵-۱۶). ولی وقتی مسیحیان تحت کنترل و هدایت روح القدس عمل می کنند، ممکن است دیوها اندیشه، احساس و رفتار ایمانداران را تحت تأثیر خود قرار دهند (متی ۱۶: ۲۳؛ دوم قرنتیان ۱۱: ۳ و ۱۴).

(۲) عیسی به پیروان خود وعدۀ غلبه بر قدرت شیطان و دیوها را داد. برای رسیدن به این وعده، باید بر عیسی و اقتدار وی تکیه کنیم تا بتوانیم بر قدرتی که دیوها می خواهند بر ما تحمیل کنند، غالب آییم. پس باید از قوت روح القدس لبریز و برای شرکت در این نبرد روحانی مجهز باشیم (ر.ک. به لوقا ۴: ۱۴-۱۹). اقتدار خدا تنها منبعی است که ما را از قدرت و نفوذ ظلمت شیطان در امان می دارد و در نور پیروزی روحانی خدا ساکن می سازد.

(۳) طبق این مثل (یعنی، داستان کوتاهی که به مدد تشبیه و استعاره، درسی روحانی می آموزد) در مرقس ۳: ۲۷، مبارزه با شیطان و نیروهای شریر او، نبردی روحانی و شامل سه مرحله است:

(الف) طبق ارادۀ خدا، با شیطان وارد جنگ شوید و اعلام کنید که حاضرید در مقابل او بایستید (ر.ک. به لوقا ۴: ۱۴-۱۹).

(ب) به نواحی تحت سلطۀ شیطان حمله کنید (هر قسمتی از زندگی تان که به شدت تحت «سلطۀ» شیطان و نفوذ نیروهای شریر او است)، سپس با دعا و کلام خدا او را تضعیف نمایید و بر او غالب آیید. وقتی چنین کنید، خدا وسوسه و فریبی را که اسحلۀ شریر است، نابود خواهد کرد (م.ک. با لوقا ۱۱: ۲۲؛ اعمال ۲۶: ۱۸).

(۴) وقتی ما با جرأت، ریاست و اقتدار الهی را به آغوش کشیدیم، باید برای نبرد روحانی مان از سه مرحله عبور کنیم:

(الف) به خاطر داشته باشیم که نبرد ما با جسم و خون نیست (یعنی، افراد، قدرت ها و اهداف آن ها)، بلکه با جایهای آسمانی و نیروهای شریر است (افسسیان ۶: ۱۲).

(ب) با تمام وجود به حقیقت الهی متعهد باشیم و بر طبق معیارهای کلام خدا زیست کنیم (رومیان ۱۲: ۱-۲؛ افسسیان ۶: ۱۴)‌.

(ج) یقین داشته باشیم که قدرت شیطان هر چقدر هم که در زندگی ما زیاد باشد، ما بر آن غلبه خواهیم کرد (اعمال ۲۶: ۱۸؛ افسسیان ۶: ۱۶؛ اول تسالونیکیان ۵: ۸). همچنین باید به خاطر داشته باشیم که خدا به پیروان مسیح اسلحۀ روحانی قدرتمندی بخشیده تا بتوانند دست شیطان را از زندگی شان کوتاه کنند (دوم قرنتیان ۱۰: ۴-۵).

(د) با جرأت و در قوت روح القدس، پیغام مسیح و ملکوت (یعنی، قدرت، اختیار، اهداف و روش های اعلایی که برای زندگی در نظر دارد) او را اعلام کنیم (متی ۴: ۲۳؛ لوقا ۱: ۱۵-۱۷؛ اعمال ۱: ۸؛ ۲: ۴؛ ۸: ۱۲؛ رومیان ۱: ۱۶؛ افسسیان ۶: ۱۵).

(ه) با توکل کامل به عیسی و به اقتدار نام او، شیطان و قدرتش را به چالش بگیریم (اعمال ۱۶: ۱۶-۱۸)، کلام خدا را به کار بریم (افسسیان ۶: ۱۷)، در روح دعا کنیم (اعمال ۵: ۱۶؛ ۸: ۷؛ ۱۶: ۱۸؛ ۱۹: ۱۲؛ ر.ک. به مقالۀ نشانه های ایمانداران‌.

(و) به طور خاص دعا کنید که روح القدس در وجدان گمراهان (یعنی، کسانی که آمرزش مسیح را در زندگی شان تجربه نکرده و نپذیرفته اند و با خدا رابطۀ شخصی ندارند؛ ر.ک. به مقاله دعای تأثیرگذار) کار کند. فقط روح القدس می تواند به آن ها نشان دهد که گناهکارند، به حقیقت کلام خدا نیاز دارند و روزی طبق شریعت خدا داوری خواهند شد (یوحنا ۱۶: ۷-۱۱).

(ز) با اشتیاق دعا کنید که روح القدس عطایایش (یعنی، توانایی ها و قدرت های خاصی که برای بنای کلیسای مسیح و تشویق اعضای آن عطا می شود) را بر شما فرود ریزد تا در زندگی، خدمت و کلیسایتان، ثمرۀ او مشاهده شود. شفا، نبوت، زبان ها، معجزه ها، نشانه ها و عجایب از عطایای روح القدس (اعمال ۴: ۲۹-۳۳؛ ۱۰: ۳۸؛ اول قرنتیان ۱۲: ۷-۱۱؛ ر.ک به مقالۀ عطایای روحانی برای ایمانداران).

زبان از بیان اهمیت این سه مورد قاصر است: با خدا رابطه ای درست داشتن، وقت گذرانیدن به حضور خدا در دعا، مطالعۀ کلام و مجهز شدن به اسحلۀ روحانی کامل برای مبارزه در جنگ روحانی. ما باید خدا را به خوبی بشناسیم و کلام او را بدانیم. باید در تمامی جنبه های زندگی مسیحی مان فعالانه رشد کنیم. اهمیت انجام این اعمال از آن رو است که ما به خودی خود به هیچ وجه قادر نیستیم در مقابل قدرت شیطان بایستیم (برای بررسی نمونه هایی که در مورد آماده نبودن اشخاص برای مبارزه با دیوها ذکر شده است، ر.ک. به اعمال ۱۹: ۱۳-۱۶). پیروان مسیح باید همواره دعا کنند و از نظر روحانی آماده باشند و بر قوت و منابع خدا تکیه کنند تا بتوانند مکرهای شیطان را تشخیص دهند، نقشه های او را نقش بر آب سازند و در ایمانی محکم استوار بمانند (افسسیان ۶: ۱۰-۱۸؛ اول پطرس ۵: ۸-۹). همچنین باید بر خدا توکل کنند تا وقتی با نیروهای شریر روبرو می شوند بی ترس و واهمه با اقتدار عیسی بر آن ها غالب آیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO