کتاب مقدس

اول قرنتیان فصل 16: موضوعات شخصی توسط پولس رسول

رای بدهید

اول قرنتیان فصل 16: موضوعات شخصی توسط پولس رسول

(آیه های 1-4) جمع آوری پول. هدف از این عمل، رفع احتیاج ایمانداران فقیر کلیسای اورشلیم بود (دوم قرنتیان 8: 10). آن چه در آیۀ 1 دربارۀ کلیسای غلاطیان می خوانیم، در رساله به غلاطیان ذکر شده است. احتمالاً پولس طی نامه ای دیگر این موضوع را به اطلاع غلاطیان رسانیده بود. روز اول هفته (آیۀ 2) روزی بود که به عنوان روز پرستش مسیحیان در نظر گرفته شده بود (اعمال رسولان 20: 7).

(آیه های 5-9) نقشه های پولس. زمان نگارش این رساله، مصادف با بهار سال 57 میلادی، قبل از ایام پنتیکاست بود (آیۀ 8). او تابستان را در مقدونیه سپری نمود و در آن جا رسالۀ دوم قرنتیان را نوشت و سپس در پاییز همان سال، به قرنتس سفر نمود و زمستان را نیز در همان جا گذرانید. رساله به رومیان را در آن جا به رشتۀ تحریر در آورد. او در بهار سال بعد عازم اورشلیم بود.

(آیۀ 12) اپلس. احتمالاً آنها از او درخواست کرده بودند که به قرنتس برود. اما به نظر می رسد که او در آن زمان از رفتن به آن جا اجتناب ورزید، چرا که بعضی از قرنتیان در صدد بودند که او را نیز رهبر یکی از دسته های متفرق شدۀ کلیسایی بنمایند.

(21) از دست خود. احتمال می رود که سوستانیس که اهل قرنتس بود و در آن زمان به قرنتس رفته بود، این رساله را در حالی که پولس دیکته می کرده نوشته باشد (اول قرنتیان 1: 1، اعمال 18: 17). بدین ترتیب پولس آخر نامه را با دست خط خود امضاء کرده است (آیۀ 21) و کلمۀ «ماران اتا» را به معنی «ای خداوند بیا» به آن اضافه نموده است.

برگرفته از کتاب راهنمای کتاب مقدس از انتشارات شورای کلیسایی 222

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO