زندگی روزمره مسیحیسؤالات رایجکلیسا

برای تغییر شخصیتمان به اطاعت از خدا نیاز داریم

4.2/5 - (6 امتیاز)

اطاعت ما قدرت خدا را جاری می سازد

“بگذارید روح نحوه تفکر شما را عوض کند.” (افسسیان 4: 23 ترجمۀ CEV)

بارها و بارها، کتاب مقدس این حقیقت را بیان می کند که روح القدس قدرت خود را در در لحظه ای که قدمی با ایمان بر می دارید، جاری می کند.

وقتی یوشع با مانعی به ظاهر غیر ممکن روبرو شد، سیلاب رود اردن تنها در لحظه ای عقب نشینی نمود که رهبران با اطاعت و ایمان بر خدا، شتابان وارد جریان آب شدند. اطاعت، قدرت خدا را سرازیر می کند.

در چنین شرایطی، قدرت خدا در پی عمل شما می آید. برای این کار نیازی نیست صبر کنید تا احساس قدرت و اعتماد بنفس داشته باشید. بلکه با همین ضعف ها، با وجود ترسها و احساسات  خودپیش بروید و آنچه راست است تعاقب نمایید. به این طریق با روح القدس همکاری خواهید کرد و شخصیت شما از نظر روحانی رشد می کند.

کتاب مقدس رشد روحانی را به بذر، ساختمان و کودکی که در حال رشد است تشبیه می کند. هر یک از این نمادها خواهان مشارکت فعال می باشد: بذر بایستی کاشته شود، ساختمان باید بنا شود و کودکان باید تغذیه شوند و ورزش کنند تا رشد کنند، هیچکدام از آنها به یکباره ظاهر نمی شوند.

کوشش و تلاش، ربطی به نجات شما ندارند– اما آنها برای رشد و تعالی شما لازم می باشند. حداقل 7 بار در عهد جدید به ما گفته شده که در مسیر رشد خود برای شباهت به مسیح می بایست تلاش کنیم. ( لوقا 13: 24، رومیان 14: 19، افسسیان 4 :3، 2تیموتائوس 2: 15، عبرانیان 4: 11، عبرانیان 12: 14، 2پطرس 3: 14).

شما نمی توانید با نشستن و دست روی دست گذاشتن منتظر اتفاقی باشید بلکه باید وارد عمل شوید!

پولس رسول در افسسیان4 سه مسئولیت ما را برای شباهت به مسیح را تشریح می کند:

ابتدا، روش های کهنۀ خود را ترک کنید. “از هر چیزی– منظور دقیقاً همه چیز است- که به نحوه زندگی قبلی شماست و پوسیده و خراب شده، خلاص شوید و رهایی یابید.” (افسسیان 4: 22 ترجمۀ Message)

زندگی جدید شما بر اساس حقیقت خدا و رفتاری مطابق با کلام او است. به کلامی دیگر، رفتارهایی در زندگی تان وجود دارند که بایست تغییرشان دهید.

دوم، نحوه تفکر خود را تغییر دهید. “بگذارید روح نحوه تفکر شما را عوض کند.” (افسسیان 4: 23 ترجمۀ CEV)

کتاب مقدس به شما می گوید “با نو شدن ذهن خود دگرگون شوید.” (رومیان 12: 2 ترجمۀ هزارۀ نو) واژه ی یونانی که در این آیه برای کلمه دگرگونی استفاده شده “متامورفوسیس” است. امروزه از آن برای بیان تغییرات شگفت انگیزی که در تبدیل پیله به پروانه رخ می دهد استفاده می شود. این تصویری زیباست که نشان می دهد از نظر روحانی چه اتفاقی می افتد وقتی به خدا اجازه می دهیم تا افکار ما را جهت بخشد. اینجاست که از درون به بیرون تغییر می کنیم. زیباتر می شویم و چنان آزاد می شویم که تا ارتفاعاتی جدید پرواز می کنیم!

سوم، با رشد دادن عادت های جدید و خداپسندانه، شخصیت مسیح گونه را بر تن کنیم. شخصیت ما اساساً از خلاصه ای از عادت های ما است، یعنی رفتاری که بر حسب عادت از خود بروز می دهیم. کتاب مقدس می فرماید: “انسان جدید را در بر کنید، که آفریده شده است تا در پارسایی و قدوسیت حقیقی، همانند خدا باشد.” (افسسیان 4: 24 ترجمۀ هزارۀ نو)

فکر نکنید که با نشستن و دست به هیچ کاری نزدن، رشد روحانی خود به خود اتفاق می افتد. چنین انتظاری بیهوده است. در عوض، از خدا اطاعت کنید تا قدرت خدا را در زندگی خود تجربه کنید!

نوشته: کشیش ریک وارِن 5 ژوئن 2021

ترجمه: رومینا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO