کتاب مقدس

اهمیت بیت لحم به عنوان مکان ولادت عیسای خداوند

رای بدهید

اهمیت بیت لحم به عنوان مکان ولادت عیسای خداوند

محل تولد عیسی، مکانی بود که مرکز یک محل اجتماع بسیار تاریخی محسوب می شد. این مکان شهر داود بود. قبر راحیل در آنجا بود، روت نیز اهل این منطقه بود. حبرون که در 24 کیلومتری جنوب قرار داشت، محل زندگی ابراهیم، اسحق و یعقوب بود.

جبعون در 16 کیلومتری شمالی غربی واقع شده بود. این مکان همان جایی بود که خورشید توسط یوشع از حرکت در آسمان ایستاد. سُکو در 20 کیلومتری غرب قرار داشت و این همان منطقه ای بود که در آن داود سر جلیات را از تن جدا نمود. اورشلیم در 10 کیلومتری شمال قرار داشت. در اینجا بود که ابراهیم ده یک مال خود را به ملکی صدق تقدیم نمود. بیت لحم پایتخت باشکوه داود و سلیمان و مکان انجام مأموریت اشعیا و ارمیا بود و بعدها مرکز ظهور خدای مجسم شد.

کلیسای «ولادت مسیح» در بیت لحم که قدیمی ترین ساختمان کلیسایی در عصر مسیحیت می باشد، توسط «هلنا» مادر کنستانتین، نخسین امپراتور مسیحی امپراطوری روم در سال 330 میلادی بنا شد. این کلیسا دارای زیر زمین غار گونه ای است که بسیاری بر این عقیده اند که این مکان همان طویله ای است که عیسی در آن جا به دنیا آمد. بر حسب روایات، این اطاق بخشی از خانۀ اجدادی بوعز و روت و داود است. «جروم»، دانشمند زبان لاتین، مدت 30 سال در این اتاق به ترجمۀ کتاب مقدس به زبان لاتین مشغول بود.

برگرفته از کتاب راهنمای کتاب مقدس از انتشارات شورای کلیسایی 222

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO