زندگی روزمره مسیحی

انتخاب های تو چگونه می توانند زندگی ات را تغییر دهند؟

رای بدهید

انتخاب های تو چگونه می توانند زندگی ات را تغییر دهند؟

«هر جزئی از زندگی مان که به خدا عشق می ورزیم، با هم برای چیزی نیکو در کار هستند.» (رومیان 8: 28 ترجمۀ انگلیسی The Message)

به قول مزمور 139: 14 خدا تو را به طرز شگفت انگیز و پیچیده ای آفريده. بنابرین به منظور تحقق هدف خدا برای تو ضروری است که به هر بُعد از زندگی خود نگاه کنی و پنج عاملی را که بر هویت تو اثر می گذارند، درک کنی. در چند مقالۀ گذشته به اثری که ساختار شیمایی بدن و روابط و هوشیاری و آگاهی تو در نحوۀ شکل گیری تو نقش داشته اند، پرداختیم.

اگر اين عوامل مانند پنج كارتی باشند كه در بازی پوكر به تو داده می شوند، در واقع پنجمین عامل جوکر تو در این بازی خواهد بود.

چرا؟ چون عامل پنجم همانا انتخاب های تو در زندگی است و بر تمام كارت های ديگر تو اثر می گذارد. هر چند دستی كه بهت داده شده را نمی توانی كنترل كنی اما می توانی با استفاده از جوکر و انتخاب هايی كه می كنی زندگی خود را تغيير دهی. كتاب مقدس می فرمايد تو به صورت خدا آفريده شده ای و جز تو هيچ موجود ديگری به شكل خدا آفریده نشده. خدا به تو این توانايی را  داده که راه صحیح یا اشتباه را انتخاب کنی و آزادی انتخاب یکی از بزرگترین نعمت ها است که به بشر داده شده. اما با انتخاب های ضعیف خود می توانیم آن را تبدیل به بزرگترین لعنت بکنیم که هم به خود و هم به اطرافیانمان آسیب می رساند.

راستی جوکر در بازی ما چه نقشی دارد؟ جوكر ورق هاي هم خال و تعداد كارت های ديگر را كه به تو داده می شود، تغییر می دهد.

این کاملاً حقیقت دارد که در انتخاب ساختار شیمیایی بدن خود نقشی نداشته ای اما فراموش نکنیم که می توانی انتخاب کنی که با بدن خود چه بکنی یا نکنی! و ارتباطات تو هم چیزی نیست که خودت انتخاب  کرده ای اما می توانی روابط جدیدی شروع کنی و توسط آن ها روابط قبلی خود را اصلاح کنی یا بپرورانی.

تو همۀ شرايط خود را انتخاب نمي كني اما می توانی انتخاب کنی که با هر کدام از این شرایط، چه برخوردی داشته باشی! در ضمن نمی توانی این حقیقت را که هوشیاری و آگاهی و افکار تو زندگی ات را کنترل می کنند، عوض کنی اما می توانی انتخاب کنی که به چه چیزهایی فکر کنی یا نکنی.

فراموش نکنیم  که کتاب مقدس می فرماید: «هر جزئی از زندگی مان که به خدا عشق می ورزیم، با هم برای چیزی نیکو در کار هستند.» (رومیان 8: 28 ترجمۀ انگلیسی The Message)

شاید برایت سخت باشد که از بعضی دست ها که به تو در این بازی زندگی داده شده، چیز خوبی در بیاید. اما انتخاب های خوب تو یکی از راه هایی است که خدا از  قسمت های سخت هویت تو استفاده می کند تا آن را به خیریت تو تبدیل کند! انتخاب های تو هویت تو را شکل می بخشند.

امروز چه انتخاب هایی می کنی که بر باقی ماندۀ زندگی تو اثر خوب بگذارند؟

 

تبادل نظر

  • چه موقعیت های سختی در زندگی تو سبب شده كه برایت سخت باشد تا انتخاب های خوب بکنی؟ و از خدا برای غلبه بر این موقعیت های سخت چه می خواهی؟ دعا  کن و کمکی را که از او انتظار داری، درخواست کن.
  • با چه فکرهای منفی مشغول هستی؟ چه چیزهای مثبت را می توانی در فکر خود جایگزین آن ها بکنی؟
  • امروز چه قدم هایی می توانی برداری تا روابط خود را اصلاح کنی یا پرورش دهی؟

نوشتۀ کشیش ریک وارِن- 19 ماه مِی 2022

ترجمۀ شبنم ابراهیمی نیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO