پیام های کشیش جلیل سپهرخانوادۀ مسیحیزندگی روزمره مسیحی

انتخاب حکیمانۀ شریک زندگی

رای بدهید

یک انتخاب، یک سرنوشت:

موفقيت دوستی با جنس مخالف بجهت پیوند زناشویی، در نوع انتخاب شماست، نه در نوع تقدیر و سرنوشت و بخت و اقبال و شانس شما.

در انتخاب همسر مناسب مهم تر از اینکه چقدر با کسی وقت می گذارید این است که بدانید و بفهمید «با چه کسی وقت میگذرانید؟».

«همراه ناموافق» مانند ماری در آستین است که بدنبال فرصت نیش زدن است. اما «همراه موافق» که پیوند عاطفی مسئولانه با شما دارد راههای ناهموار را برایتان هموار و ایام طاقت فرسا را لذت بخش و قابل تحمل می سازد.

برای انتخاب شریک زندگی در جستجوی «دوست امتحان پس داده» باشید، نه کسی که با زبان پسرانه اش و یا عشوه های دخترانه اش شما را به اوج ابرها می برد و فقط زنگ تفریح شما را پـر می سازد و مزه شب نشینی و شریک خوش گذرانی شماست.

چگونه همراه موافق را بشناسیم؟
« همراه موافق» در همان سطح و موقعیتی که هستید همراه شما است. او سعی نمی کند با زبان چرب و نرمش از شما یک چهره خیالی قصه های شاه پریان و شخصیت سحر انگیز هالیوددی بسازد . او شما را امیر ارسلان نامدار و چهل گیسوی قصه ها معرفی نمی کند.

مواظب کسی که در تعریف و تمجید از شما اغراق می کند و شما را بزرگتر از آنچه که در واقعیت هستید بتصویر می کشد باشید. زیرا این افراد سعی می کنند به وسیله چاپلوسی و تملق حس غرور و خود برتربینی و خود شیفتگی در شما بیافرینند و اگر شما پذیرای چاپلوسی هایشان شُدید به یقین بازنده واقعی این بازی خواهید بود و بیرحمانه ضربه می خورید.

برای این گونه افراد، شما رهگذر یک بار مصرفی هستید که مانند تایر زاپاس برای روزهای پنچری نگهداری می شود تا در وقت نیاز از شما بهره وری کنند.

این گونه افراد هرگز به فکر ازدواج نیستند بلکه شکارچیان ماهری هستند که در لیستشان ده ها نفر مانند شما دارند تا مبادا نیازشان به جنس مخالف در پارتی ها لنگ بمانـد.

برای حفظ سلامتی و ضربه نخوردن و شکسته دل نشدن، از همان برخورد اول راه تان را از این افراد برای همیشه جدا کنید، زیـرا شیرینی لبخند ملیح و چشمان خمار و زبان افسونگرشان شهد مرگ است، مرگِ کرامت شـما.

جلیل سپهر
www.lifespringiran.com
@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO