مدافعین ایمان مسیحی

مدافع برجسته مسیحی،  فرانسیس شیفر

5/5 - (2 امتیاز)

فرانسیس شیفر در تاریخ 30 ژانویه 1912 در گرمانتونای پنسیلوانیا، بدنیا آمد. پدرش فرانتس اسکافر سوم و مادرش بیسی ویلیامسون بود.

او در یک خانواده آلمانی، انگلیسی متولد شد.

در سال 1935 از کالج Hampden–Sydney با رتبه magna cum laude (عالی) فارغ التحصیل شد.

و در همان سال با ادیت سویا، دختری از والدینی مسیحی ازدواج کرد که در آن زمان در مأموریتی داخلی از طرف هادسون تیلور در چین به سر می بردند.

در پاییز همان سال شیفر در دانشگاه الهیات کلیسای وست مینستر ثبت نام کرد، و تحت تعلیم کورنلیوس وان تیل (در مدرسه تعلیمات مبانی دفاعیات مسیحی) و جی، گرشمان مکین (دکترای تعلیم بدون غلط) به تحصیل پرداخت.

در سال 1937، شیفر به دانشکده الهیات ایمان (Faith Theological Seminary) رفت و در 1938 از آنجا فارغ التحصیل شد.

این دانشکده در آن زمان در نتیجه جدا شدن کلیسای پرزبیتری(مشایخی) آمریکا (که در حال حاضر با نام کلیسای پرزبیتری ارتدوکس شناخته می شود) و کلیسای پرزبیتری کتاب مقدسی، به تازگی شکل گرفته بود، کلیسایی که بنیادگرا و معتقد به نظریه پیش هزاره ای بود.

وی اولین دانشجویی بود که از آنجا فارغ التحصیل شد و اولین کسی بود که در کلیسای پرزبیتری کتاب مقدسی به منصب کشیشی دستگذاری شد.

وی در این منصب در کلیسای پنسیلوانیا (گرو سیتی و چستر) و سنت لوییز میسوری خدمت می کرد .

شیفر در نهایت پس از اینکه کلیسای پرزبیتری کتاب مقدسی کولینگزوود و کولومبوس جدا شدند، جانب شورای مشایخ کلیسای پرزبیتری کلمبوس را گرفت و زمانیکه این شورا با شورای مشایخ کلیسای پرزبیتری اصلاح گرای انجیلی در سال 1965 ادغام شد، به عضویت شورای مشایخ کلیسای پرزبیتری اصلاح گرای انجیلی درآمد، نامی که بعدها در سال 1982 به کلیسای پرزبیتری آمریکا تغییر کرد.

در سال 1982، خانواده شیفر به سوئیس نقل مکان کردند و در سال 1955 گروهی بنام L'Abri (اسمی فرانسوی به معنای "پناهگاه") تأسیس کرد.

L’Abri به عنوان دانشکده فلسفه و جامعه ای روحانی  به سوئد، فرانسه، هلند، کانادا، انگلستان، و ایالات متحده نیز گسترش یافت و هزاران هزار جوان را به خود جلب کرد.

شیفر مدارک علمی افتخاری بسیار زیادی دریافت کرد:

در سال 1954، دکترای افتخاری الهیات از دانشکده هایلند لانگ بیچ کالیفرنیا

در سال 1971، دکترای افتخاری عالی ادبیات از دانشکده گوردون ونهام ماساچوست

در سال 1982، جان وارویک مونتگومری، شیفر را نامزد دریافت دکترای افتخاری حقوق معرفی نمود، که این دکترا در سال 1983 توسط دانشکده حقوق سایمون گرینلیف آناهایم کالیفرنیا به پاس نوشتجات و خدمات دفاعیاتیش از ایمان مسیحی به وی اعطا شد.

شیفر در تاریخ 15 می 1984 در روچستر مینسوتا در ایالات متحده آمریکا به علت ابتلا به بیماری سرطان درگذشت.

شیفر در طول حیات خود، 22 کتاب بسیار با ارزش فلسفی و الهیاتی و دفاعیات مسیحی نگاشت که برخی از آنها عبارتند از کتابهای:

  1. خدایی که هست! (کتابی که در باره وجود خدای کتاب مقدس و مرتبط بودن او و اینکه چگونه انسان مدرن در ابتدا با این خدا بیگانه شد و بالآخره نسبت به او بی ایمان شد، نگاشته شد.)
  2. گریز از برهان (این کتاب در باره اینکه چگونه رد خدای کتاب مقدس باعث می شود که انسان از واقعیت و منطق و برهان فاصله بگیرد.)
  3. او هست و ساکت نیست. (چگونه خدا از طریق کتاب مقدس  در سه مبحث اساسی فلسفی یعنی متافیزیک و اخلاقیات و معرفت شناسی یعنی شناخت ماهیت و منابع و حدود دانش با بشر سخن می گوید).

و کتابهای دیگر.

برگرفته از: www.wikipedia.org

ترجمه: علیرضا مربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO