خانوادۀ مسیحیزندگی روزمره مسیحیسؤالات رایج

افکار تو زندگی ات را شکل می بخشند!

3/5 - (2 امتیاز)

افکار تو زندگی ات را شکل می بخشند!

«مواظب افکارت باش، زیرا زندگی انسان از افکارش شکل می گیرد.» (امثال سلیمان 4: 23 ترجمۀ معاصر)

برای خدا تغییر دادن طرز فکر تو مهم تر از عوض کردن وضعیت توست!

خیلی از مردم شدیداً مایلند که خدا همۀ مشکلات و دردها و غم ها و مصیبت ها و بیماری ها و ماتم هایشان را از بین ببرد. اما برای خدا مهم این است که در مرحلۀ اول روی خود تو کار کند چون تبدیل و تغییر در زندگی ما تا زمانی که افکار ما تازه نشوند و شروع به عوض شدن نکنند، هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

چرا تا این حد یادگیری مهار فکر اهمیت دارد؟ به سه دلیل زیر:

  • چون زندگی شما توسط افکارتان اداره می شود. امثال 4: 23 می فرماید: «مواظب افکارت باش، زیرا زندگی انسان از افکارش شکل می گیرد.» (امثال سلیمان 4: 23 ترجمۀ معاصر) فکرهای شما دارای توانایی خارق العاده ای برای شکل دادن زندگی تان به طرف خوب یا بد دارند.

برای نمونه: شاید در کودکی به تو گفته شده که ارزشی نداری یا کسی به تو اهمیت نمی دهد و با اینکه این گفتۀ اشتباهی بوده، آن را در فکر خود پذیرفته ای. حال پس از گذشت سال ها این گفته زندگی تو را شکل داده. به همین علت خیلی مهم است که به چه افکاری اجازه می دهی تا به تو تأثیر بگذارند.

  • چون فکر ما زمین جنگ برای گناه است. همۀ وسوسه ها از فکر شروع می شود. پولس در رومیان 7: 22-23 می فرماید: «البته طبیعت تازه ام مایل است خواست خدا را انجام دهد، اما چیزی در عمق وجودم، در طبیعت نفسانی من هست که با فکرم در جنگ و جدال می باشد و در این مبارزه پیروز می شود و مرا بردۀ گناه می سازد، گناهی که هنوز در درون من وجود دارد. در فکرم اراده می کنم که خدمتگزار از جان گذشتۀ خدا باشم، اما می بینم که هنوز اسیر گناه هستم.»

یکی از دلایلی که فکر شما درمانده می شود این است که نبردی در مغز شما 24 ساعت در روز وجود دارد و ما را تضعیف می کند چون شدت دارد و علت شدت آن این است که فکر شما بزرگترین سرمایۀ شماست. شیطان طالب بزرگترین سرمایۀ شماست.

  • چون کلید صلح و آرامش و شادی است. فکری که مهار نشده، به فشار روحی و روانی منتهی می شود. فکری که به خوبی اداره می شود، موجب آسودگی خاطر می شود اما فکر مهار نشده باعث کشمکش ها می شود. فکر مهار شده، اطمینان خاطر دارد. وقتی توان کنترل روشی که فکر خود را جهت دهد، نداشته باشی، فشار عصبی بسیار زیادی را در زندگی خود تجربه می کنی. اما اگر فکر تو مهار شده باشد، با قدرت و امنیت و آسایش آراسته می شود.

کتاب مقدس می فرماید: «اگر فکرمان از روح خدا پیروی کند، حیات و آرامش نصیبمان می گردد؛ اما اگر فکر ما از طبیعت گناه آلود پیروی کند، چیزی جز مرگ و هلاکت به دست نخواهیم آورد.» (رومیان 8: 6 ترجمۀ معاصر)

تبادل نظر:

  • فکرت را با چه چیزی پر می کنی تا خدا را خشنود سازی؟ فکرت را با چه چیزهایی پر می کنی که خدا را محزون می سازد؟
  • چطور می توانی برای مهار فکر خود تمرین کنی؟
  • کلام خدا چه نقشی در مهار فکر تو دارد؟

نوشتۀ کشیش ریک وارِن

ترجمۀ کشیش ورژ باباخانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO