زندگی روزمره مسیحی

تدبیرهایی برای اوقات پر از استرس: 5 چیزی که با استرس خود هنگام تغییرات باید انجام دهی کدامند؟

رای بدهید

تدبیرهایی برای اوقات پر از استرس:

5 چیزی که با استرس خود هنگام تغییرات باید انجام دهی کدامند؟

بعضی از فصل های زندگی ما پر از تغییرات ناخواسته هستند و گاهاً چنین حسی به ما دست می زند که انگار در دریا غرق شده ایم و با شدت تلاش می کنیم  که خود را نجات دهیم و نمی توانیم به زندگی خود ادامه  دهیم. خبر خوش این است که کلام خدا چند قدم عملی را به ما ارائه می دهد تا بتوانیم راه خود را از میان تغییراتی که رخ می دهند، چه خوب و چه بد، پیدا کنیم.

در زیر پنج کار که می توانی هنگام غافلگیر شدن به خاطر تغییرات انجام دهی نام می برم:

1- برای گذراندن وقت شخصی بیشتر با خدا سرمایه گذاری کن. به جای مقابله با تغییراتی که برایت قابل کنترل نیستند یا در پی راه آسان برای فرار بودن، با خدا ملاقات های شخصی داشته باش. با این کار به زندگی خود ثبات و تجدید قوا می بخشی. کتاب مقدس می فرماید: «آیا تا به حال ندانسته و نشنیده ای که یهوه خدای سرمدی، خالق تمام دنیا هرگز درمانده و خسته نمی شود … او به خستگان نیرو می بخشد و به ضعیفان قدرت عطا می کند. اما آنانی که به خداوند امید بسته اند نیروی تازه می یابند و مانند عقاب پرواز می کنند؛ می دوند و خسته نمی شوند، راه می روند و ناتوان نمی گردند.» (اشعیا 40: 28-31 ترجمۀ معاصر)

2- ازخدا بخواه تو را کمک کند تا نگرش او را داشته باشی. امروزه اطلاعات کافی در دسترس هر کس قرار دارد، اما تنها اشخاص حکیم جویای نگرش خدا نسبت به وقایع امروز ما هستند. بین داشتن اطلاعات و حکمت تفاوت اساسی وجود دارد. و خدا از تو می خواهد که تغییرات را با استفاده از حکمت مهار کنی. یعقوب 1: 5 می فرماید: «اگر کسی از شما خواستار حکمت و فهم برای درک ارادۀ خدا باشد، باید آن را از خدا درخواست کند، از خدایی که آن را سخاوتمندانه عطا می فرماید، بدون اینکه شخص را سرزنش کند، و به او عطا خواهد شد.» (ترجمۀ معاصر)

3- از خدا بپرس، «چه چیزی می خواهی به من یاد بدهی؟» هر وضعیت با خود درس جدیدی به همراه خود دارد. بنابرین به جای تمرکز بر این سؤال که چرا شرایط تو در حال تغییر هستند؟ متمرکز این مسئله شو که به خدا اجازه دهی باعث رشد شخصیت تو شود. کتاب مقدس می فرماید: «وقتی با مشکلات زندگی و سختی های روزگار نیز روبرو می شویم، باز خوشحال هستیم زیرا می دانیم این سختی ها به خیر و صلاح ما هستند چون به ما می آموزند که صبر و تحمّل داشته باشیم. صبر و تحمّل نیز باعث رشد و استحکام شخصیت ما می شود و ما را یاری می کند تا ایمانمان به خدا روز به روز قویتر گردد» (رومیان 5: 3-4 ترجمۀ معاصر).

4- بر چیزهای غیرقابل تغییر تمرکز داشته باش. اجازه بده در حالی که از میان تغییرات عبور می کنی، چیزهای غیرقابل تغییر، لنگر کشتی زندگی تو باشند. خدا را شکر که سه عامل وجود دارند که هرگز در زندگی تغییر نخواهند کرد: 1- محبت خدا نسبت به تو 2- کلام خدا، و 3- نقشه وهدف خدا برای تو. کتاب مقدس می فرماید: «اما مقصود خداوند و نقشه های او پایدار و همیشگی است.» (مزمور 33: 11 ترجمۀ مژده برای عصر جدید )

5- دائم این را به خدا بگو که: «علیرغم هر اتفاقی، من به تو اعتماد دارم.» وقتی احساس می کنی که از هر زاویه مورد حمله قرار گرفته ای، به خدا بگو علیرغم آنچه در اطرافم اتفاق می افتد، از توکل به تو دست برنمی دارم. کتاب مقدس می فرماید: «اگر لشکری به من حمله کند، نخواهم ترسید، حتّی اگر دشمنان برای جنگ با من بیایند، باز هم به خدا توکّل خواهم کرد.» (مزمور 27: 3 ترجمۀ مژده برای عصر جدید)

نوشتۀ کشیش ریک وارِن

ترجمۀ بهروز نظری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO