خانوادۀ مسیحی

آیا پولس رسول ازدواج کرده بود؟

5/5 - (1 امتیاز)

آیا پولس رسول ازدواج کرده بود؟

در هیچ جای کتاب مقدس گفته نشده که  پولس رسول ازدواج کرده بود یا خیر. برخی گمان می کنند بر اساس آن چه که وی در اول قرنتیان 9: 15 گفته، ازدواج کرده بود: «آیا حق نداریم همچون سایر رسولان و برادران خداوند وکیفاهمسر ایمانداری را همراه خود داشته باشیم؟»

اگر حتی زمانی هم پولس ازدواج کرده بود با توجه به این که هرگز اسمی از همسرش در هیچ کدام از نامه هایش نیاورده، احتمالا همسرش فوت کرده بوده است. در اول قرنتیان می گوید که او عطیۀ تجرد دارد (اول قرنتیان 7: 1-7).

اظهارات پولس در مورد مجردین و بیوه زنان در کلیسای قرنتیان بر مجرد بودن وی در زمان نوشتن نامه اش گواه است:

«به بیوه مردان و بیوه زنان می گویم که نیکوست همچون من مجرد بمانند. اما اگر خویشتن داری نمی کنند همسر اختیار کنند زیرا ازدواج از سوختن در آتش هوس بهتر است.» (اول قرنتیان 7:8-9)

قطعا او در این زمان مجرد بوده اما این که بعد از آن ازدواج کرده است یا نه، قابل تعمق و تفکر می باشد.

برخی معتقدند که پولس رسول ازدواج کرده بود چرا که تاریخ به ما می گوید که لازمۀ عضویت در شورای سنهدرین متأهل بودن است. هر چند وی هرگز اظهار نکرده بود که عضوی از این شورا بوده.

به نظر می رسد که وی به طور قطع بر آنچه گفته بود پایبند بوده است.

«در یهودی گری از بسیاری از همسالان قوم خود پیشی گرفته در اجرای سنت های پدران خویش بینهایت غیوربودم»(غلاطیان 1: 14). هر چند پولس قبل از ایمان به مسیح احتمال می رود که  تا به این حد پیش نرفته باشد.

بنابراین در جواب این سؤال که آیا پولس رسول ازدواج کرده بود؟ ممکن است زمانی ازدواج کرده باشد اما در کتاب مقدس بطور مشخص به این موضوع اشاره نشده است.

منبع مقاله: www.gotquestions.org

ترجمۀ: مریم آزادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO