سؤالات کاربران

آیا وجود جهنم منصفانه است و با خدای محبت سازگار است؟

5/5 - (1 امتیاز)

آیا وجود جهنم منصفانه است و با خدای محبت سازگار است؟

کتاب مقدس بارها از جهنم صحبت کرده است و عیسای مسیح نیز تأکید داشته‌اند که جهنم وجود دارد. هدف اولیۀ خدا این بود که جهنم را برای شیطان و فرشتگان او به وجود آورد و برای انسان، طالب سعادت، نعمت، شادی، آرامش و حیات جاودانی در حضورش بود. این خودِ انسان است که با آزادی انتخابی که خدا به او بخشیده، به سرنوشت شیطان و ارواح او دچار می‌شود. کلام خدا به ما می‌فرماید که خدای کتاب‌ مقدس از هلاک شدن شخص شریر شاد نمی‌شود بلکه می‌خواهد شریر از اعمال خود دست بردارد و به سوی او بازگردد و آنچه را که عیسای مسیح با فدا کردن جان خود برصلیب به عنوان فدیۀ گناهان بشر و با برخاستن از مردگان برای او تدارک دیده بپذیرد و در سعادت ابدی سهیم شود. خدا هرگز از رفتن شخص به جهنم شاد نمی‌شود و به همین خاطر راه رستگاری بشر از این سرنوشت شوم را تدارک دیده است.
واعظان و کشیشان مسیحی نیز باید قلب خدا را داشته باشند و مانند خدا از مردن شخص شریر خوشحال نشوند بلکه تلاش کنند که آنها را از هلاکت رهایی دهند و در حالی که به شنوندگان خود هشدار می‌دهند که در صورت داشتن زندگی شریرانه هلاک خواهند شد، خبر خوش نجاتی که خدا برای بشر تدارک دیده را به آنان برسانند. پیام انجیل مسیح پادزهری است برای زهر گناه در زندگی بشری که سقوط کرده است.
سه نوع جهنم وجود دارد:
۱- جهنم در دل بشر. داود پیامبر می‌گوید: «مادرم در گناه به من آبستن گردید.» انسان ذاتاً گناهکار است.
۲- جهنم در عمل و انتخابِ اقدام به گناه
۳- جهنم در آینده. جهنمی که خدا برای شیطان و فرشتگان پیرو او تدارک دیده اما متأسفانه بعضی انسانها نیز به‌خاطر ردّ خبر خوش انجیل به سرنوشت شیطان و فرشتگانش دچار خواهند شد، اگرچه این در نقشه و هدف اولیۀ خدا نبوده.
خدا ما را دعوت می‌کند که از راه‌های شریرانۀ خود کاملاً برگردیم و به پسر او عیسای مسیح به عنوان نجات‌دهنده و رهانندۀ خود ایمان آوریم و در نتیجۀ آن صاحب حیات جاودان شویم و با قدرت رستاخیز مسیح از مردگان، در این حیات جاویدان از همین اکنون لذت ببریم.

پاسخ از: کشیش ورژ باباخانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO