زندگی روزمره مسیحی

آیا معاشرت با بی ایمانان (اگه در گناهانشون شریک نشیم )اشکالی داره؟ مثلاً اگه فرد مسیحی دوستی مسلمان داشته باشه گناهه؟ منظور از یوغ ناموافق چیه؟ یعنی نباید با بی ایمانان دوستی و معاشرت کنیم؟

5/5 - (1 امتیاز)

یوغ ناموافق اشاره به  یک رابطه عمیق و دائمی دارد که می تواند به شخص آسیب برساند، اما در باره معاشرت با مردم دیگر جهت رسانیدن پیام انجیل و حتی دوستی با ایشان امری لازم می باشد. خود عیسی مسیح، دوست گناهکاران نامیده شد و در موقعیتهای مختلف شاهد این هستیم که این دوستی چگونه بوده است: دوستی او با زن سامری نه فقط باعث نجات او بلکه تمام روستایی که او در آن می زیست، شد! دوستی عیسی مسیح با زکی باجگیر بطرزی افراطی باعث تبدیل زندگی او شد! دوستی عیسی مسیح با شاگردانش که کمتر از دیگر گناهکاران نبودند، باعث تغییرو تبدیل آنها شد به گونه ای که تأثیری ابدی بر پیشبرد ملکوت خدا گذاشتند! و دوستیهای دیگر عیسی مسیح. 

اما کتاب مقدس این جنبه دوستیها را نیز به ما گوشزد می کند که می تواند باعث خرابی شخصیت و زندگی روحانی ما شود. مثلا" به این آیه توجه فرمایید:

" فریفته مشوید! معاشرات بد، اخلاق حسنه را فاسد می‌سازد." (اول قرنتیان 15: 33)

هر معاشرتی که باعث فاسد شدن اخلاق یا رفتار ما می شود، می بایست از آن دوری کنیم!

و نیز به آیات زیر نیز در باره معاشرتهایمان توجه کنید:

اول قرنتیان 5: 9 و11، دوم تسالونیکیان 3: 14

در آیات فوق اشاره به کسانی می کند که خود را ایماندار به مسیح جا می زنند اما تأثیر بدی بر زندگی روحانی و شخصیتی ما می گذارند.

در دوستی های خود مانند مسیح موفق و پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO