اعتقادات اشتباه

آیا مسیحیت به تناسخ و بازگشت روح در کالبد دیگر اعتقاد دارد؟ مثلاً به این صورت که یکبار فقیر، غنی، عادی، مشهور زندگی کرد تا در مورد ما بهتر داوری شود؟

3.6/5 - (5 امتیاز)

در اعتقادات بودائیان و هندوها باوری وجود دارد به اسم تناسخ ارواح که معتقدند هر شخص مطابق زندگی خوب یا بدی که می کند، پس از مردن طیفی وسیع وجود دارد که شخص یا تبدیل به انسانی شریف تر یا حیوانی پست تر خواهد شد!!! مسیحیت معتقد است که انسان پس از مرگ هویتش حفظ می شود و هویت خود را از دست نمی دهد. فلسفه تناسخ ایراد بزرگی دارد و آن این است که اولا" شخص را در حالت ترس نگه می دارد و این کاری است که شیطان در شخص ایجاد می کند. کلام خدا می گوید: خدا روح ترس را به ما نداده است. در مسیحیت ما با ترس زندگی نمی کنیم. شخصی که به تناسخ اعتقاد دارد، همیشه در این ترس قرار دارد که بخاطر اعمال بدش تبدیل به حیوان و یا جانور و یا موجودی پست تر نشود و در ضمن شخصی که به تناسخ اعتقاد دارد، بالآخره برایش روشن نیست که هویت اصلی او چیست؟ آیا انسان است و یا موجودی دیگر و یا تبدیل به موجودی دیگر خواهد شد.

شاید برایتان جالب باشد که کتاب مقدس مسیحیان به ما نشان می دهد که شخص پس از مرگ و در روز قیامش از مردگان هویتش حفظ می شود و بدنی پرجلال و پرشکوه خواهد یافت، اما با حفظ تمامیت و هویت خود. یعنی تبدیل به یک شخصیت کاملا" متفاوت نمی شود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO