دفاعیات ایمان

آیا فیض خدا که شامل حال ما شده است، از دست دادنی است؟

رای بدهید

هر کس که به مسیح ایمان بیاورد و قربانی او بر صلیب و مرگ و قیامش را ایمان داشته باشد و نیز اعتراف کند که عیسی مسیح خداوند است، نجات را دارد و تا زمانیکه در زندگی مقدس و پاک ادامه می دهد و در مسیح رشد می کند، نجات خود را دارد. مگر اینکه زندگی عملی او با ایمانش نخواند در آن صورت نجات خود را از دست خواهد داد. میان شخصی که ایمان آورده ولی در مسیح رشد نمی کند و کسی که رشد می کند و به ایمانش عمل می کند فرق زیادی هست. لطفا" رساله یعقوب را بخوانید. در ضمن پولس رسول نیز که اینقدر بر ایمان تاکید دارد در رسالاتش به عمل ایمان نیز تاکید دارد. ایمان باید به همراه عمل باشد. کسی که اسمش در دفتر حیات نوشته شد، هیچگاه نامش از دفتر حیات پاک نخواهد شد. ولی افرادی که نامشان در دفتر حیات ثبت می شود افرادی هستند که خدا از پیش می داند که آنها مسیح را خواهند پذیرفت و در مسیح وفادار خواهند ماند و به ایمانشان عمل خواهند کرد و تا به آخر صبر خواهند کرد.

اینکه اگر ایماندار به مسیح به ایمانش پشت کند چرا برای او گران تمام خواهد شد، علتش این است که او نجات را چشیده و برکات آسمانی را تجربه کرده و با این همه مسیح را ترک کرده. این ترک کردن با آگاهی است و اگر توبه و بازگشت نکند، عاقبت خوبی نخواهد داشت. البته ما به عنوان کلیسای مسیح تا به آخر به او محبت خواهیم کرد.

حتی اگر معتقد به از پیش برگزیدگی ایمانداران و امنیت نجات ایمانداران تا به ابد باشیم که ژان کالون الاهیدان اصلاح گرا به این مسئله تأکید زیاد داشت، اگر کسی به ایمان خود عمل نکند و زندگی پاک و مقدس را با فیض و رحمت و یاری خدا ادامه ندهد، در واقع نجات را نیافته بوده است. پس در هر دو صورت چه معتقد باشیم که شخص نجات خود را از دست می دهد یا اینکه اصلا نجات نیافته بوده، به هر حال می توان این نتیجه را گرفت که شخصی که پس از ایمان آوردن به مسیح به زندگی در گناه ادامه دهد، شامل فیض و رحمت خدا نخواهد بود یا اصلا نبوده است.

موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO