کتاب مقدس

آیا خداوند فقط پیامبران خود را برای هدایت قوم بنی اسرائیل فرستاده؟ چند پیامبر را فرستاده؟ آیا همه آن ها در خاور میانه بوده اند؟ پس مردمان اروپا، آفریقا، چین و…چطور باید کلام خداوند را در آن زمان قدیم دریافت می کردند؟ منظورم قبل از آمدن عیسی مسیح است؟

رای بدهید

ابراهیم و نسل او یعنی قوم اسرائیل انتخاب شدند تا پایگاهی برای فعالیتهای خدا و انبیاء او بر زمین باشند و مسلماً پیام خدا به قومهای مختلف دیگر نیز در آن زمان به طرق مختلف رسانده می شد، اما هدف خدا این بود که از طریق این قوم، تنها نجات دهنده بشر یعنی عیسی مسیح را به جهان عرضه دارد و باعث نجات آنان شود. در واقع پیام نجات بشر با ورود عیسی مسیح به جهان، امری جهان شمول شد و تا آن زمان خدا از طریق قوم اسرائیل برای این رهایی، جهان را آماده می ساخت. تعداد پیامبران بسیار محدود بوده و در صورتی که به دسته بندی کتاب مقدس مراجعه فرمایید، فهرست کامل انبیاء کتاب مقدس و معنای اسامی آنها و شرح حالی کوتاه از آنها در این بخش ارائه شده است.

مسلماً پیام خدا در زمان موسی به مصر و در زمان دانیال به امپراطوری بابل و پارس و در زمان یونس به امپراطوری آشور منتقل شد و اینها نمونه هایی را به ما نشان می دهند که مسلماً پیام خدا به قومهای دیگر نیز از طریق مردان و زنان مقدس دیگری از قوم خدا، منتقل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO