خانوادۀ مسیحیسؤالات رایجکتاب مقدسکلیسا

آیا به عنوان یک مسیحی می توانم با فرزند خاله/عمه/عمو یا دایی و یا برادر/خواهر رضاعی ازدواج کنم؟  

رای بدهید

آیا به عنوان یک مسیحی می توانم با فرزند خاله/عمه/عمو یا دایی و یا برادر/خواهر رضاعی ازدواج کنم؟  

 

مسیحیت در کل مشکلی با ازدواج فامیلی ندارد. حتی در عهد عتیق به این ازدواج با نگرشی مطلوب اشاره شده اما لازم به ذکر است که در عهد جدید هیچ اشاره ای به آن نشده. برخی از کلیساها مانند کلیسای کاتولیک روم قوانینی بر علیه ازدواج فامیلی دارند. اما این قوانین، هر ظاهری خوب داشته باشند، الزاماً بر اساس کتاب مقدس نیستند. در تاریخ، مسیحیان سرشناسی بوده اند که با فامیل خود ازدواج کرده اند و برخی از آنان تا همین اواخر نیز در قید حیات بوده اند. در کل، قوانین کلیسای مدرن و احکام اجتماعی جدید که مانع ازدواج فامیلی می شوند بیشتر به فرهنگ غرب مربوط است تا به مسیحیت.

بزرگترین مبحث بر علیه ازدواج فامیلی، مورد ژنتیکی آن است. انسان ها از گونه های “ناهمگون” هستند. این به آن معنا است که ما ژنهای بسیاری از اجداد خود را حمل می کنیم و نیز حامل تک ژنهایی هستیم که هنوز ظاهر نشده اند. این مسئله معمولاً مشکلی ندارد چون با داشتن رابطه با همدیگر احتمال زوج شدن این ژنها میان افراد یک خانواده کمتر می شود. اما اگر ما با فردی نزدیک از خانواده وصلت کنیم، احتمال این که این ژنهای تغییر یافته با هم زوج شده و خود را ظاهر کنند بیشتر می شود. این به آن معناست که احتمال داشتن فرزندان ناقص و یا دارای مشکلات ژنتیکی در زوجهایی که با هم فامیل هستند، بیشتر است.

به طور خلاصه، کتاب مقدس مانع ازدواج فامیلی نمی شود، با اینکه بعضی از کلیساها قوانینی بر علیه آن دارند. بهترین دلیل برای عدم ازدواج با فامیل مسئلۀ احتمال بیشتر داشتن فرزندانی با مشکلات ژنتیکی و وجود نقص در زمان تولد است.

نوشتۀ: تام هَندی

ترجمۀ: اِلما غریبیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO