زندگی روزمره مسیحیکلیسا

آنچه کتاب مقدس درباره دَرهای زندگی، به ما می آموزد                                 

5/5 - (1 امتیاز)

چند سال قبل، به مدت یک سال بیشترین تمرکز و وقت خود را در مطالعه کتاب مقدس بر روی  کلمه “دَر” اختصاص دادم. این مفهوم حدود 400 بار در کتاب مقدس یافت می شود که اغلب به عنوان استعاره ای از فرصت ها در زندگی ما است.

ممکن است فعلاً متوجه همه دَرهایی که پیش روی خود دارید نشوید. دَرب ها می توانند ورودی باشند یا خروجی. آنها می توانند پُلی برای رسیدن به چیزی بزرگ یا مانعی برای رسیدن به آن باشند و نیز می توانند نشان دهنده پذیرش (تأئید) یا عدم پذیرش باشند.

در حینی که مفهوم دَرب ها را در کتاب مقدس مطالعه می کردم، فهرستی بیش از50 آموزه را که خدا می خواهد در مورد “دَرهای” پیش روی ما یاد بگیریم ، تهیه کردم که هفت مورد از این آموزه ها را در زیر قید کرده ام:

– هر دَری یک تصمیم است

در کتاب مقدس، درها استعاره هایی است برای انتخاب هایی که هر روز انجام می دهیم. ما در اوایل زندگی متوجه می شویم که می توانیم فقط از بعضی دَرها عبور کنیم واز بعضی درها نمیتوانیم. اما باید هر وقت دَری دیدیم تصمیم بگیریم.

– سرنوشت من با گذر از دَرهایی که از آن عبور می کنم شکل می گیرد

این دَرها، چه از آنها عبور کنید و چه از کنار آنها عبور کنید، زندگی شما را شکل می دهند. کارسخت، شناختن دَرب مناسب است. هر دَرب برای شما هزینه زمانی (وقت) دارد. بعضی از آنها هم برای شما هزینه نقدی در پی خواهد داشت. نمی توانید از هر دَری عبور کنید.

اگر از دَربِ اشتباه عبور کنید، بازگشت به مسیر درست دشوار خواهد بود. خدا عواقب تصمیمات ما را در تثنیه 15:30 بیان می دارد:

« ببینید، امروز حیات و نیکویی، و مرگ و بدی را در برابر شما می نهم.». تثنیه 15:30

مهم است که ما قدرت تشخیص را یاد بگیریم زیرا نتایج تصمیمات اشتباه، می تواند غیرقابل جبران باشد.

– یک دَر ممکن است بیانگر چیزهای مختلفی باشد

گاهی اوقات یک دَرب فرصتی از جانب خداست. شما می خواهید آن دَرب را باز کنید – حتی اگر با مقاومتی (مخالفتی) روبرو شوید. فرصت به علاوه ضدّیت مساوی است با خواست  و ارادۀ خدا. اگر خدا دَری را باز کند، دَربِ درستی است. با این حال، این بدان معنا نیست که با هیچ مشکلی روبرو نخواهید شد.

در موارد دیگر دَرها باعث حواس پرتی ما ازدیگران می شوند. ممکن است دَری خوب به نظر برسد اما شما را از فرصت هایی که خدا برای شما فراهم می سازد باز دارد.

دَرها می توانند تله هایی از جانب شیطان هم باشند.

هر گاه به آینده خود به جای نگاه کردن با چشم انداز خدا، با چشم انداز خود می نگریم، از دَربی که یک تله است عبور می کنیم. باید مراقب باشیم که آینده خود را از چشم انداز خدا ببینیم.

– اگرواقعاً یک دَرِ باز کاملاً از جانب خدا باشد، با آنچه خدا قبلاً در کلام خود گفته است منافاتی نخواهد داشت

خدا هرگز چیزی بر خلاف کلامش به شما نخواهد گفت و اگر دَری به شما فرصتی برای انجام کاری برخلاف کتاب مقدس می دهد، این دَر از جانب خدا نیست. کلام خدا امروز و تا ابد حقیقت محض است.

عیسی در متی 35:24 می فرماید: “آسمان و زمین زایل خواهد شد، لیکن سخنان من هرگززایل نخواهد شد.” مهم نیست که یک دَر چقدر هیجان انگیز به نظر می آید، اگر مغایر با کلام خدا باشد، فاجعه به بار خواهد آورد.

– گاهی اوقات خدا برای محافظت من دَری را می بندد

مردم اغلب معتقدند که دَربِ بسته یک مشکل است و با از دست دادن شغل و یا  یک رابطه، ضعیف و ناتوان و ناامید می شوند. اما بعداً متوجه می شوید که خدا برای محافظت شما دَر را بسته بود.

نوح را به یاد آوریم؛ وقتی او همه کارهایی  را که خدا به او گفته بود انجام داد و همه حیوانات و همه خانواده اش در کشتی بودند؛ کتاب مقدس می فرماید: “آنگاه خداوند در را بر او بست.” (پیدایش 16:7).

خدا می خواست نوح را از طوفان محافظت کند. او از شما نیز می خواهد محافظت کند. شاید خدا می خواهد دَری را برای یک وظیفه و خدمت جدید ببندد، زیرا خوب می داند که برای این کار مناسب نیستید.

– وقتی من دَرها را برای دیگران باز می کنم خدا نیز دَرها را برای من باز می کند

خدا می خواهد یاد بگیرید که سخاوتمند باشید. کتاب مقدس در امثال 25:11 می فرماید: “شخص سخاوتمند فراوان خواهد داشت؛ آن که سیراب می کند، خود نیز سیراب خواهد شد.” به دیگران کمک کنید و به شما نیز کمک خواهد شد.

زندگی من وقتی که دیگران دَرها را به روی من باز می کردند، به خصوص وقتی که جوان بودم، پراز برکت بود و اکنون من به دنبال راه هایی برای گشودن دَرها برای دیگران هستم. فهمیدم که هرچه درهای بیشتری به روی دیگران باز کنم، خدا نیز در عوض دَرهای بیشتری را به روی من باز می کند.

 گاهی اوقات خدا پیش از آمادگی برای گذشتن از دَری، دَرِ دیگری را می گشاید تا جلوه ای از آینده را به من نشان دهد

شاید بپرسید چرا این کار را می کند؟ چون می خواهد باعث رشد شما شود. شاید هنوز برای کاری که خدا می خواهد انجام دهد کاملاً آماده نیستید، پس او می خواهد شما را برای آن آماده سازد.

خدا این را در حبقوق 3:2 چنین توصیف می کند: “زیرا زمان مقرر برای تحقق رؤیا هنوز نرسیده، ولی به سوی مقصد می شتابد و قاصر نخواهد آمد. اگر چه به طول انجامد، منتظرش بمان، زیرا که به یقین خواهد آمد و تأخیر نخواهد کرد.”

اگر خدا جلوه ای از سرنوشتتان را به شما نشان می دهد، تمام آن را فوراً در اختیارتان قرار نمی دهد. اگر چنین می کرد، باعث ترس و وحشت شما می شد و از آن می گریختید.

به علاوه، فراموش نکنید که مایل است شما به او نزدیک و وابسته بمانید ، بنابراین تصویر کوچکی از آنچه در آینده رُخ خواهد داد به شما نشان می دهد.

بعضی از شما کشیشان دَرهایی را روبروی خود دارید و شما مستثنی نیستید بلکه همه ما داریم. دعای من برای شما این است که درست تشخیص دهید که از کدام دَر عبور کنید و شهامت برای عبور از دَرِ درست را داشته باشید و به اندازه کافی برای گشودن دَرها به روی دیگران سخاوت از خود به خرج دهید.

 

نوشته: کشیش ریک وارِن

ترجمه: ژاسمن پتروسیان مسیحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO