زندگی روزمره مسیحی

چگونه برای ابدیت سرمایه گذاری کنیم؟

4.8/5 - (126 امتیاز)

چگونه برای ابدیت سرمایه گذاری کنیم؟

«به ایشان بگو دارایی خود را در راه خیر صرف کنند و در نیکوکاری ثروتمند باشند؛ با شادی به محتاجان کمک نمایند، و همیشه آماده باشند تا از ثروتی که خدا به ایشان عطا کرده است، به دیگران نفعی برسانند. با این اعمال نیک، ایشان گنجی واقعی برای خود در آسمان ذخیره می کنند. این مطمئن ترین سرمایه گذاری برای بدست آوردن زندگی جاوید است؛ از این گذشته، زندگی پرثمری نیز در این دنیا خواهند داشت.» (اول تیموتاؤس 6: 18- 19 ترجمۀ معاصر)

تو از هر آن چه در آسمان سرمایه گذاری می کنی، لذت جاودانی خواهی برد، و هر بار که پول خود را برای کاری نیکو به کار می گیری، در واقع برای ابدیت سرمایه گذاری می کنی.

بهترین اقدام برای این کار چیست؟ از هر مشاور مالی بپرسی به  تو خواهد گفت که همۀ تخم مرغ های خود را در یک سبد نگذار! بلکه پول خود را برای امور مختلف در سهامی متعادل قرار بده.

آیا می دانستی که خدا هم سهم های مختلفی به منظور سرمایه گذاری در ابدیت، به تو بخشیده؟ ما در زیر به سه سهم از این سهام می پردازیم. این سهم ها بارها امتحان خود را پس داده اند و سوابق خوبی دارند، امن و بی خطر هستند و سوددهی بالایی دارند.

  1. سهام رشد توسط خدا. هر گاه در چیزی سرمایه گذاری کنی باعث رشد شخصیت تو می شود. امثال 10: 16 می فرماید: «درآمد شخص درستکار به زندگی او رونق می بخشد، اما شخص بدکار درآمد خود را در راه های گناه آلود بر باد می دهد.» (ترجمۀ معاصر)

پس زندگی تو به وسیلۀ پول چطور رونق می یابد؟ وقتی از آن برای رشد روحانی، فکری و عاطفی خود استفاده کنی! وقتی از پول خود برای رشد مهارت ها و بلوغ خود استفاده کنی، در واقع برای ابدیت خویش سرمایه گذاری کرده ای.

  1. سهام مشترک خدا با ما. این سهم، سهمی است که از پول خود برای تشویق مشارکت و رابطه میان ایمانداران استفاده می کنی. رومیان 12: 13 می فرماید: «در رفع نیازهای برادران مسیحی خود کوشا باشید. درِ خانۀ شما همیشه به روی میهمان باز باشد.» (ترجمۀ معاصر)

چرا خدا دوست دارد بخشی از مال خود را برای ابراز محبت به ایمانداران دیگر به کار بگیری؟ به سه دلیل: اول از همه این کار ثابت می کند که به خانوادۀ خدا  تعلق داری. دوم، باعث به وجود آمدن اتحاد و یکدلی می شوی و سوم این که شهادتی نیکو برای افراد بی ایمان است.

  1. سهام خدمت خدا. این سهمی است که با استفاده از دارایی خود در خدمت به دیگران برای ابدیت سرما یه گذاری می کنی. خدا از تو می خواهد که بخشی از پول خود را برای رفع نیاز دیگران استفاده کنی.

امثال سلیمان ۱۱: ۲۴ می فرماید: «دنیای شخص سخاوتمند بزرگ تر و بزرگ تر می شود و دنیای شخص بخیل تنگ تر و تنگ تر می شود.» به عبارت دیگر، هر قدر به دیگران کمک کنی، خدا هم تو را بیشتر برکت می دهد. چرا؟ چون خدا خودش به فراوانی می بخشد و سخاوتمند است و دوست دارد که تو نیز مثل او باشی.

و وقتی در شخصیت خود و دیگر ایمانداران و نیاز افراد دیگر سرمایه گذاری کنی، بیشتر و بیشتر به شباهت خدا در می آیی!

 

تبادل نظر:

  • آیا پول خود را در چیزهایی که در نهایت باعث نابودی شخصیت تو می شود سرمایه گذاری می کنی؟ چطور می توانی استفاده از پول خود را به طرف رشد شخصیت خویش جهت دهی؟
  • چه اهمیتی دارد که با کمک به ایمانداران دیگر تعلق خود به خانوادۀ خدا را به اطرافیان نشان دهی؟
  • انگیزۀ تو برای سخاوتمند بودن چیست؟ و این انگیزه چه تأثیری در سخاوت تو دارد؟

نوشتۀ کشیش ریک وارِن

ترجمۀ اِلما غریبیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO