دعا و پرستشزندگی روزمره مسیحیسؤالات در مورد خداسؤالات رایج

چگونه خدایی را که سخن می گوید، بشنویم؟

2.5/5 - (50 امتیاز)

چگونه خدایی را که سخن می گوید، بشنویم؟

«ای خداوند، خبری را که به من دادی شنیدم و برای کارهایی که بزودی انجام خواهی داد با ترس و احترام تو را پرستش می کنم.» (حبقوق 3: 2)

آیا تا به حال به این فکر کرده ای که چگونه هنگام دعا صدای خدا را بشنوی؟ یکی از بهترین راه ها این است که در حالی که دعا می کنیم او را بپرستیم. روش دیگر این است که با او رابطه ای دوستانه داشته باشیم.

اول اینکه بیایید به مسئلۀ پرستش خدا در حین دعا نظری بیندازیم. اول از همه از او برای اینکه بخشی از زندگی تو بوده و به جزئیات زندگی تو علاقه مند است، تشکر کن.

مانند حبقوق این گونه دعا کن: «ای خداوند، خبری را که به من دادی شنیدم و برای کارهایی که بزودی انجام خواهی داد با ترس و احترام تو را پرستش می کنم.» (حبقوق 3: 2)

وقتی خدا به تو رؤیایی می دهد، یا به تو نشان می دهد که از تو چه می خواهد، از او برای پاسخ دعایت تشکر کن. این بخشی از پرستش خداست.

دوم اینکه با او رابطۀ دوستی برقرار کنی و سعی کنی او را بشناسی. دعا مکالمه ای یک طرفه نیست؛ بلکه دو طرفه است یعنی گفتگوی دو جانبه با خداست. وقتی دعا می کنی خدا می شنود و وقتی از او سؤال می کنی، به تو پاسخ می دهد. او مایل است هر روز با تو صحبت کند. و وقتی در طول روز وفادارانه به صحبت خود با خدا ادامه می دهی، در زندگی تو تحول بزرگی ایجاد می کند.

سه سطح در شناخت خدا وجود دارد: تشخیص، آشنایی و دوستی.

در سطح تشخیص، می‌دانی که خدا هست، اما واقعاً او را شخصاً نمی‌شناسی. در سطح آشنایی، تا حدّ کمی خدا را می شناسی، اما او را به خوبی نمی شناسی.

خدا از تو می خواهد که در سطح دوستی با او زندگی کنی یعنی با او صمیمی شوی و به طور مرتب با او گفتگو کنی. خدا عاشقانه مایل است که با تو مصاحبت مداوم داشته باشد.

می‌توانی با دعای زیر دوستی خود را با خدا شروع کنی: «خدای عزیز، برای من عجیب است که مرا برای دوستی با خود می خواهی. من واقعاً می خواهم یاد بگیرم که چگونه با تو گفتگو کنم. به من کمک کن که هر روز با تو وقت بگذرانم. متشکرم که به تمام جزئیات زندگی من اهمیت می دهی. عیسی، می‌خواهم هر روز بیشتر و بیشتر تو را بشناسم و برای راهنمایی در شغل، خانواده، آینده و در هر زمینۀ دیگری از زندگی ام به تو وابسته باشم. در نام تو دعا می کنم. آمین.»

در حالی که وقتی را در دعا، پرستش و دوستی با خدا صرف می کنی، آرام آرام یاد می گیری که چگونه صدای او را بشنوی و تشخیص دهی.

 

تبادل نظر:

  • چگونه می توانی در حال دعا کردن خدا را بپرستی؟
  • امروز برای ایجاد دوستی با خدا، به چه اقداماتی دست می زنی؟
  • بعضی از چیزهایی که خدا در دعا به تو گفته چیست؟

نوشتۀ کشیش ریک وارِن

ترجمۀ کشیش ورژ باباخانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO