دنیای پس از مرگ و ایّام آخرکتاب مقدس

دوران مصیبت عظیم، پیش از بازگشت دوم مسیح چه دورانی می باشد؟

رای بدهید

دوران مصیبت عظیم، پیش از بازگشت دوم مسیح چه دورانی می باشد؟

متی 24: 21 «زیرا که در آن زمان چنان مصیبت عظیمی ظاهر می شود که از ابتدای عالم تاکنون نشده و نخواهد شد!»

عیسی در متی 24: 15 دربارۀ نشانه های بی مانندی صحبت می کند که در ایام آخر رخ خواهند داد. از این روزها، بیشتر با نام «مصیبت عظیم» یاد می شود (مکاشفه 7: 14؛ م.ک. با «مصیبت عظیم» ذکر شده در متی 24: 21 این اصطلاح در یونانی نیز همین معنا را در بر دارد). پیدایش این نشانه ها، اخطارهایی است که از به پایان رسیدن عصر حاضر خبر می دهد (متی 24: 15-29). این نشانه ها توجه ما را به سوی بازگشت دوبارۀ مسیح که بعد از مصیبت عظیم واقع خواهد شد، سوق می دهد (متی 24: 30-21 م.ک. با مکاشفه 19: 11-20: 4). وقتی که مسیح بازگردد نیروهای شخصی که ضد مسیح نام دارد و شریر را نابود خواهد کرد و بر روی زمین، سلطنت سلامتی خود را برقرار خواهد ساخت. همان گونه که می دانیم این سلطنت در دورۀ هزار سالۀ پایان خواهد بود (ر.ک. به جدول زمان های آخر).

اولین نشانۀ اصلی آغاز دورۀ مصیبت عظیم «مکروه ویرانی» (متی 24: 15) است. این عبارت به رویدادهای قابل مشاهدۀ خاصی اشاره می کند که به پیروان وفادار خدا (کسانی که در دورۀ مصیبت عظیم زنده هستند) دربارۀ بازگشت دوبارۀ مسیح که در آن زمان به زودی واقع خواهد شد، خبر می دهد (پیروان وفادار مسیح در دورۀ مصیبت عظیم، کسانی هستند که بعد از ربوده شدن قوم وفادار خدا از کلیساهای دنیا، به مسیح ایمان آورده اند، ر.ک. به مقالۀ ربوده شدن). این نشانه با رویداد واضح، در درجۀ اول به فساد و ویرانی زمان آینده اشاره می کند که توسط دجال و در معبد اورشلیم واقع خواهد شد (دانیال 9: 27؛ 1یوحنا 2: 18؛ ر.ک. به مقالۀ دوران شخص ضد مسیح). ضدمسیح یا آن یاغی، تمثالی از خود در معبد خدا بنا خواهد کرد و خود را «خدا» خواهد خواند (دوم تسالونیکیان 2: 3-4؛ مکاشفه 13: 14-15). رویدادهای بعدی، واقعیت های مهمی هستند که چگونگی واقع شدن رویدادهای خطیر آینده را رقم می زنند:

(1) «مکروه ویرانی» آغاز مرحلۀ نهایی مصیبت عظیم را اعلام می کند. مسیح در این زمان به زمین باز خواهد گشت تا نیروهای شخص ضد مسیح را شکست دهد و در نبرد حارمجدون داوری و هلاکت را بر مردم خدانشناس جاری سازد (متی 24: 21 و 29-30؛ دانیال 9: 27؛ مکاشفه 19: 11-21).

(2) با توجه به زمان این اتفاق («پس چون … ببینید…» در متی 24: 15)، پیروان مسیح در دورۀ مصیبت عظیم، از اطمینان کافی برخوردارند که زمانی، این مصیبت به پایان خواهد رسید و مسیح برای سلطنت بر روی زمین خواهد آمد (متی 24: 33). در کتاب مقدس، چهار بار، مدت این دوره از مصیبت عظیم تا پایان آن، یعنی بازگشت مسیح تخمین زه شده و سه سال نیم یا هزار و دویست و شصت روز ذکر شده است (ر.ک به دانیال 9: 25-27؛ مکاشفه 11: 1-2؛ 12: 6؛ 13: 5-7)

(3) چون منتظران بازگشت مسیح، از شور و شوق انتظار، بی قراری (متی 24: 33) می کنند، باید آگاه باشند که اخبار دروغین بسیاری دربارۀ بازگشت مسیح خواهند شنید (متی 24: 23-27). شکی نیست که «بازگشت پسر انسان» در پایان مصیبت عظیم واقع خواهد شد. وقتی مسیح بیاید، این رویداد به اندازه ای آشکار و بزرگ است که تمامی مردم دنیا بر آن شهادت خواهند داد (متی 24: 27-30).

نشانۀ دیگری که نشان گر آغاز دورۀ مصیبت عظیم است، ظهور انبیای دروغین وپیامبران شیطانی می باشد. آن ها «علامات و معجزات عظیمه» به ظهور خواهند رسانید (متی 24: 24).

(1) عیسی با تأکید به شاگردانش اخطار می دهد تا به طور خاص در این زمینه مراقب باشند و فریب نخورند. بسیاری از کسانی که ادعای نبوت، تعلیم و موعظۀ «مسیحی» را بر خود دارند، در حقیقت ریاکار و دروغگو خواهند بود؛ حتی اگر معجزه به عمل آورند، شفا بدهند و نشانه های دیگر ظاهر سازند. این اشخاص، به ظاهر در خدمت خود موفق نیز هستند. ولی این انبیای دروغین، پیام هایی تحریف شده و پوشیده می آورند و کلامشان با حقیقت آشکار شده در کلام خدا مطابقت ندارد (متی 7: 22؛ غلاطیان 1: 9؛ ر.ک به مقالۀ دوران ضد مسیح).

(2) کتاب مقدس از مسیحیان استدعا می نماید که همواره «ارواح را بیازمایند» و ببینند روحی که معلمان، رهبران و واعظان را تعلیم می دهد و قوت می بخشد، از چه جنس است و آیا آموزه ها، خدمت هاو زندگی این اشخاص یا آموزه ها، اصول و معیارهای کلام جاودانی خدا مطابقت دارد یا نه (رسالۀ اول یوحنا ر.ک به مقالۀ معلمان دروغین). خدا برای آزمایش ایمانداران و آشکار شدن عمق و کیفیت محبت آن ها نسبت به خود و وفاداری آن ها به حقیقت کلامش به فریب کاران (تحریف کنندگان حقیقت) اجازه می دهد که از خود معجزه هایی ظاهر سازند (ر.ک به تثنیه 13: 3)، دوران این فریب کاری ها به سختی سپری خواهد شد. عیسی در متی 24: 24 بیان می دارد که فریب کاری های مذهبی به حدّی در ایام آخر بی شمار خواهد شد و تا جایی پیش خواهد رفت که داوری حکیمانه برای تشخیص حقیقت از دروغ حتی برای «برگزیدگان» (یعنی مسیحیان متعهد) نیز دشوار خواهد شد (دوم تیموتائوس 4: 16؛ یعقوب 1: 21؛ ر.ک به مقالۀ برگزیدگی و از پیش تعیین شدگی).

(3) آن عده از افراد قوم خدا که به راستی مشتاق حقیقت نیستند، گمراه خواهند شد. آن گاه بعد از آمدن ضد مسیح، دیگر به آن ها فرصت تازه ای عطا نخواهد شد تا بتوانند ایمان آورند و حقیقت مسیح راستین (مسیح در بازگشت دوباره) را بپذیرند (دوم تسالونیکیان 2: 11).

در نهایت نیز باید گفت که در دورۀ مصیبت عظیم، همۀ مردم دنیا به طور خاص، متحمل رنج ها و زحمت های وحشتناکی خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO