کتاب مقدس

ملك صادق در عبرانيان كيست؟ چرا با مسيح مقايسه شده؟ چه كسي او را ديده است. مگر می شود كسی به غير از مسيح، بدون پدر و مادر در دنيا بوده باشد! پس مگر خداوند يكتا پدر، پسر و روح القدس نبود؟ ملك صادق از كجا آمد؟

1.5/5 - (24 امتیاز)

ملکیصدق یا پادشاه عدالت و یا ملک سالیم که گفته می شود همان اورشلیم بوده باشد، مطابق اکثر تفاسیر کتاب مقدس شخصی بوده که حتماً پدر و مادر داشته، اما با توجه به اینکه در کتاب مقدس اشاره ای به پدر و مادر او نشده، کتاب عبرانیان در عهدجدید از او به عنوان تمثیلی از عیسی مسیح که نسب نامه ای ندارد و کلمه خداست و ازلی و ابدی است، ارائه داده است و نیز با توجه به اینکه ابراهیم به او ده یک داد، از این مسئله نیز نویسنده رساله به عبرانیان استفاده کرده تا بگوید عیسی مسیح به همان رتبه ملکیصدق است و حتی از ابراهیم نیز که پدر قوم اسرائیل و پدر ایمانداران نامیده شده، برتر و عالیتر است. داود در مزامیرش فرمود: که مسیح موعود به رتبه ملکیصدق خواهد بود (مزمور 110: 4)، یعنی شخصی به شباهت ملکیصدق. خودِ شخصِ ملکیصدق شخصی است که یکبار در کتاب پیدایش و باری دیگر در مزامیر به او اشاره شده و از عبرانیان 7: 15 مشخص است که عیسی مسیح، خودش ملکیصدق نبوده.

به هر ترتیب در باره ملکیصدق اطلاعات زیادی از کتاب مقدس در اختیار نداریم و با توجه به اینکه فقط یکبار در پیدایش از او صحبت شده، نمی توان تفسیری جامع از او به عمل آورد به غیر از اینکه ایشان یک شخص خداترسی بوده که ابراهیم به ایشان احترام زیادی قائل شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO