مدافعین ایمان مسیحی

مدافع برجسته معاصرمسیحی، دکتر دیوید وود

5/5 - (1 امتیاز)

دیوید وود (متولد 7 آوریل 1976) یک مبشر انجیلی آمریکایی و نیز مدافع برجسته ایمان مسیحی در عصر حاضر است. امروزه او مدیر سازمان دفاعیات ایمان مسیحی اعمال رسولان 17 است . او عضو جامعه فیلسوفان مسیحی است و نیز جامعه انجیلی فلسفی می باشد.

اوایل زندگی و تحصیلات

وود معترف است که در اوایل جوانی یک خداناباور یا آتئیست بوده، و در طی آن دوران به کارهای غیر قانونی زیادی دست زده است که از آن میان دزدی در خانه ها و حتی در 18 سالگی مبادرت به کشتن پدرش را می توان نام برد. او مدعی بود که این اعمال را مبنی بر این باور که اخلاقیات تنها یک سری اصول و قواعد اجتماعی است که در مرتبه و درجه پائین تری از اهمیت شخص خودش قرار داشتند، مرتکب می شد. بعد از تلاش او برای قتل پدرش، تشخیص داده شد که وود دارای اختلالات شخصیتی ضد اجتماعی (سوسیوپت) می باشد و به جرم وارد کردن جراحات عمیق، محکوم به ده سال زندان شد. در زندان با یک هم سلولی به نام رَندی آشنا شد که یک مسیحی مؤمن و وقف شده بود. وود غالبا" ایمان مسیحی رَندی را به چالش می کشید، و ادعا داشت که رَندی تنها به این علت مسیحی است که در یک جامعه مسیحی و بطور اخص در آمریکا بدنیا آمده است.  او به منظور پاسخ دادن به چالشهای رَندی، شروع به مطالعه کتاب مقدس کرد، اما این امر در نهایت باعث ایمان آوردنش به مسیح در سال 1996 شد که بالآخره به مصالحه و آشتی او با پدرش انجامید.

بعد از گذراندن 5 سال در بازداشتگاه و زندان، در سال 2000 آزاد شد و به کالج رفته و  به درجه دکترای فلسفه در رشته فلسفه ادیان از دانشگاه فوردهَم، نائل آمد. هنگامی که در دانشکده بود، توسط هم اطاقی خویش، نبیل قریشی ، یک مسلمان از فرقه احمدیه، برای گرویدن به دین اسلام به چالش کشیده شد و شروع به تحقیق و جستجو در شناخت زندگی محمد از منابع اولیه همچون کتاب " زندگی محمد" نوشته ابن اسحاق ( قدیمیترین شرح حال جامع زندگی محمد) و مجموعه احادیث نوشته صحیح البخاری و صحیح مسلم ( که بنا بر باور مسلمانان اهل سنت، از معتبرترین  مجموعه های گفتار، اعمال و سنت محمد یعنی پیامبر مسلمان می باشند)، و تاریخچه انبیاء و پادشاهان ، توسط الطبری ( یکی از تاریخ نگاران بزرگ اسلام) نمود و پس از اینکه به این نتیجه رسید که نه تنها قرآن و نمونه های محمد به سادگی نمایشگر خشونت در ایام قدیم (چنانکه در کتب مقدس مسیحی بیان شده ) نیست، بلکه اینکه خشونت دائمی و مداوم را تجویز می کند ، ردای یک مدافع ایمان مسیحی را به تن کرد. هم اطاقی او نبیل نیز سرانجام به عیسی مسیح به عنوان تنها نجات دهنده ایمان آورد و خود نیز تبدیل به یکی از مدافعان برجسته مسیحی معاصر شد.

مدافع ایمان مسیحی

وود در مباحثات  و مناظرات بیشماری با مسلمانان و خداناباوران (آتئیست ها) در حضور عامه مردم غالبا" در سالنی عمومی یا در مقابل دانشجویان دانشگاهها شرکت کرده است، که از آن قبیل می توان به مناظره های او با مدافع ایمان اسلام اهل سنت، به نام شبیر علی اشاره کرد. وود به چندین مناظره در میان مذاهب گوناگون در کانال اِی بی اِن در مقابل بی ایمانان و مسلمانان دعوت شده است، و در کنار دیگر برنامه های خود، مرتبا" در شبکه پخش برنامه های آرامی نیز ظاهر می شود. او دائما" ویدیو های متعددی برای بیان نقطه نظرات خود در باره مذاهب گوناگون در یوتیوب تولید می کند.

وود با مرکز اسلامی پارک 51 به شدت به مخالفت برخاست. او اظهار می داشت که این مرکز نه تنها احترامی برای جانبازان و خانواده آنها در زمان فتح اسپانیا توسط مسلمانان قائل نبوده، بلکه تسخیر و فتح اسپانیا توسط سلسله قرطبه در زمان خلافت بنی امیه که بعدها به خلافت قرطبه تبدیل شد را می ستودند.

وود با کشیش تری جونز نیز بخاطر بحث جنجالی مقایسه سوزاندن قرآن در سال 2010 با سوزاندن آن در زمان خلاقت عثمان به مخالفت برخاست.

وود  خارج از شهر دیربوم در ایالت میشیگان به علت سخنرانی در یک جشن اعراب، به جرم آشوب و ایجاد اختلال درآرامش شهر، بازداشت شد، اما بعدا" تبرئه و آزاد شد. در ماه می سال 2013 شهرداری دیربوم ملزم به نشر عذرخواهی و طلب پوزش در صفحه مجازی شهرداری به مدت 3 سال و پرداخت جریمه ای 300000 دلاری به وود و سه نفر از همراهان او شد.

وود مقاله ای مجادله ای بر علیه مطالب ریچارد کَریِر که با سرفصل: " نیک و بی هدف بودن بدون خدا" که یک مرور انتقادی بر کتاب جدید ریچارد کریر با عنوان: " نیکی و هدفمند بودن بدون خدا" بود به رشته تحریر در آورد. در پاسخ به این نگارشات وود، ریچارد کَریِر پاسخی با عنوان " در پاسخ به فریب های دیوید وود"  انتشار داد، که در آن اشاره می کند که وود استدلالات  او را به صورتی  نادرست ارائه کرده است و بررسی او پر از زخم زبان است. وود  نشریاتی بر علیه نظرات دان بارکر نیز به نگارش در آورده است.

بسیاری از مناظرات و مباحثات دکتر دیوید وود، منجر به بیدار شدن مسلمانان و آتئیست های زیادی شده که به حقیقت پیام انجیل ایمان آورده اند.

برگرفته از وب سایت ویکی پدیا

ترجمه: اِلما غریبیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO