اعتقادات اشتباه

فلسفه یوگا و دیدگاه مسیحی در باره آن!

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاه مسیحیت در مورد یوگا چیست؟

برای بسیاری از مسیحیان ساکن کشورهای غربی که به تاریخچه آن آشنایی ندارند، یوگا تنها به معنای یک ورزش بدنی است و تقویت و بهبود نرمش عضلات  بدن می باشد. اما در پشت یوگا فلسفه ای وراء بهبود جسمی شخص، نهفته است . این تمرین های کهن از هند نشأت گرفته، که اعتقاد راسخ بر راه رسیدن به رشد روحانی و روشنگری دارند.

کلمه یوگا به مفهوم " همبستگی" است، و هدف آن به هم پیوستن نفس فانی با براهمان نا محدود می باشد، که همان مفهوم " خدا" در مذهب هندوئیسم است. این خدا یک موجود واقعی نیست، بلکه یک ذات بی احساس روحانی است که با طبیعت و عالم هستی یکی می باشد. این دیدگاه را " پانته ایسم" نیز می نامند، که معتقدند هر چیزی خدا است و کهکشان و طبیعت، تنها حقیقت موجود می باشد. چون هر چیزی خدا است، پس یوگا هیچ فرقی میان خدا و انسان قائل نمی شود.

هاتا یوگا،  متمرکز بر بدن فیزیکی انسان از طریق انجام  تمرین های مخصوص  بدنی و تنفسی و تمرکز و خلسه دارد. این روش آماده کردن بدن برای تمرینات روحانی است، تا با موانع کمتری به روشنگری برسد. اساس یوگا بر اعتقاد یگانگی انسان و خدا بنا شده است و بیش از خود پرستی یا خودمحوری می باشد که در لباس روحانیت درجه والا خود را پنهان می سازد.

سؤال اینجاست که: آیا یک مسیحی می تواند جنبه تمرین های بدنی  یوگا را به عنوان یک روش ورزشی  بدون آمیختن وجه روحانی و فلسفی آن، از هم جدا سازد؟ یوگا با فلسفه آشکار ضد مسیحی شکل گرفته شده، و این نگرش هیچ تغییری نکرده است و به ما چنین می آموزد تا شخص به جای خدا بر خود متمرکز باشد. این فلسفه شرکت کنند گان خود را تشویق می کند تا پاسخ سؤالات سخت زندگی را در ضمیر شخصی خود به عوض کلام خدا، جستجو کنند.. همچنین شخص را در برابر فریب دشمن خدا یعنی ابلیس، باز و بی دفاع قرار می دهد ، همان که کلام خدا به ما هشدار می دهد دائماً در جستجوی افرادی است که بتواند  آنان را از خدا دور سازد ( اول پطرس 5: 8 ).

هر آنچه که ما به عنوان مسیحیان انجام می دهیم می باید به جلال خدا ختم شود ( اول قرنتیان 10: 31 )، و عاقلانه است تا کلمات پولس رسول را به یاد داشته باشیم که می فرماید: " در پایان ای برادران ، هر آنچه راست است ، هر آنچه والا ست، هر آنچه درست است، هر آنچه پاک است، هر آنچه دوست داشتنی و هر آنچه ستودنی است ، بدان بیندیشید. اگر چیزی عالی است و شایان ستایش، در آن تأمل کنید." ( فیلیپیان 4: 8) یک مسیحی باید با احتیاط برای تمییز و تشخیص صحیح  در باره مشغول شدن با یوگا دعا کند.

منبع مقاله: www.gotquestions.org

ترجمه: اِلما غریبیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO