سؤالات رایج

عده ای بر این باورند که ادیان ساخته ذهن بشره و باعث میشه که انسان محدود بشه و میگویند تنها انسانیت به خرج دادن مهمه و تنها دین دین انسانیت . شاید در نگاه اول کمی زیبا به نظر برسه اما قطعا دارای نواقصی خواهد بود نظر کتاب مقدس در اینباره چیست ؟

رای بدهید

منظور از انسانیت چیست؟ معیار انسان بودن چیست؟ و چه کسی مشخص می کند که چه کسانی انسانیت بیشتری دارند و چه کسانی کمتر و با چه مقیاسی اندازه گیری می شود؟ هر کس می تواند از انسانیت برداشت دیگری داشته باشد. مثلا" بعضی ها در آفریقا انسانیت را در آدمخواری می دانند و بعضی فرهنگها و عادات در بعضی اقوام و قبایل هست که در جای دیگر نه فقط مورد پذیرش نیست بلکه آن را تکفیر می کنند. پس انسان نیاز به معیار و مقیاسی برای خوب و بد دارد و این مقیاس چیزی نیست به جز کتاب مقدس و احکام و فرامین خدا.

در ضمن با بسیاری از این افراد موافقم که خیلی از ادیان دروغین ساخته ذهن بشری و امیال بشری است. در کتاب مقدس تنها دین  و مذهبی که به انسان عطا شده دین و مذهبی است که در عهد عتیق یافت می شود و ما مسیحیان نیز به آن معتقدیم و عیسی مسیح آمد تا این دین را به طرز کامل و با شکوهی در ما عملی سازد و با صلیب و مرگش بر آن و رستاخیزش از مردگان و عطای روح القدس به ایماندارانش به آنها توانایی اجرای احکام خدا را داد و ضعفی که در اثر گناه و سقوط انسان در رعایت اصول الهی در انسان بود با پاک کردن گناهان بشر و اعطای روح القدس از بین برد.

خدا تنها یک دین داده و دینی که خدا بدهد کامل است و نیازی به کامل شدن ندارد. اگر توجه کنید عیسی مسیح فرمود من نیامده ام تا تورات را باطل کنم بلکه تا تمام کنم. او نگفت من آمده ام آن را کامل کنم بلکه " تمام کنم" یعنی آن را به اجرا در بیاورم و باعث نجات بشر شوم.

پاسخ از: کشیش ورژ باباخانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO