پیام های کشیش جلیل سپهرخانوادۀ مسیحی

هفت حقیقتی که باید به کودکان آموخت

5/5 - (2 امتیاز)

هفت حقیقتی که باید به کودکان آموخت:

اگر نمی توانیم به خاطر شرایط سنی فرزندانمان حقایق تلخ زندگی را به آنها بگوییم بهتر است دروغ های شیرین و آرام بخش هم به آنها نگوییم و ذهنشان را با تخیلات مسموم نکنیم.

هفت حقیقی که بچه ها می فهمند:
حقیقت اول- به آنها بگویید تو یک انسان طبیعی در نقطۀ شروع هستی و حق انتخاب داری همین جا بمانی یا به بهترین درجۀ کامل شدنت برسی.

حقیقت دوم- به آنها بگویید تو نه بازنده ای نه برنده. نه موفقی نه شکست خورده. چون هنوز هیچ حرکتی نکرده ای. موفقیت یا شکست ثمرۀ نوع تلاش توست نه شانس و اقبال و امکانات خانواده ات.

حقیقت سوم- به آنها بگویید آدم ها قادرند هم فرشته باشند هم دیو. فرشته و دیو بودن آدم های اطرافت بستگی به نوع انتخاب و ارتباط تو دارد. تو با اهمیت دادن یا ندادن به ارزش ها و باورهایت آنها را به وجود می آوری.

حقیقت چهارم- به آنها بگویید” انگور خوب زمانی قسمت شغال می شود ” که باغبان از انگور خوب به خوبی حفاظت نکرده باشد (به مسئولیت خودتان اشاره بکنید).

حقیقت پنجم- به آنها بگویید که رمز پیدا کردن نیمۀ گمشدۀ دلخواهت در اینست که ابتدا خودت را در ارزش های دلخواه الهی پیدا کنی.

حقیقت ششم- به آنها بگویید زندگی یک صفحۀ خالی و بی رنگ است و این تو هستی که هر چه می خواهی با قلم همّت و جوهر باورت در آن می نویسی.

حقیقت هفتم- به آنها بگویید هیچ دشمنی بدتر از طرز تفکر منفی ات و هیچ دوستی بهتر از نوع نگاه مثبتت به زندگی پیدا نخواهی کرد.

لطفاً ذهن آنها را با ایده آل های شخصیت های تخیلی افسانه ها و شخصیت های رؤیایی والت دیزنی و سناریوهای فیلم های هندی و آیرون من و بتمن و اسپایدرمنِ فیلم های هالیوددی مسموم نکنید.

مسیح فرمود:
«پادشاهی خدا مال فرزندان شماست» (متی 19: 14)
فرزندانتان را برای شاهزاده بودن در پادشاهی خدا تربیت کنید نه برای ایفای نقش یک قربانی در دنیایی که تحت حاکمیت شریر است.

جلیل سپهر

@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO