کتاب مقدس

دوم قرنتیان فصل های 8 و 9:  جمع آوری هدایا برای کلیسای مادر

رای بدهید

دوم قرنتیان فصل های 8 و 9:  جمع آوری هدایا برای کلیسای مادر

این دو باب، در واقع شرح مقررات جمع آوری اعانه برای ایمانداران فقیر در اورشلیم بود. در این زمان پولس قرار بود به سومین سفر بشارتی خود برود. این هدایا، احتمالاً از همۀ کلیساهای آسیای صغیر و یونان جمع آوری شده بود، اما فقط کلیساهای مکادونیه، اخائیه و غلاطیه نام برده شده اند. آن ها از یک سال پیش، شروع به این کار نموده بودند (8: 10). کلیساهای مکادونیه با خلوص نیت این هدایا را دادند. چرا که اگر چه آنان نیز خیلی فقیر بودند، اما با سخاوت خاصی در این رابطه، از خود عکس العمل نشان دادند. پولس هنگام نوشتن این رساله در آن جا بود.

فیلیپی کلیسایی بود که همۀ کلیساهای مکادونیه تحت رهبری آن قرار داشتند. این تنها کلیسایی بود که پولس حاضر شد به ازای خدمتش پول بگیرد. آن هم زمانی که آن جا را ترک گفته بود.

این دو باب، حاوی کامل ترین قوانینی است که در کل عهد جدید، در ارتباط با بخشندگی کلیسایی ارائه شده است. اگر چه هدایا، جهت امور خیریه و اعانه بکار برده شد اما موارد نام برده شده می تواند اصول هدیه دادن را در کلیساها مطرح بسازد. از این هدایا می توان برای حقوق شبانان برای کار بشارت وخدمات عام المنفعه استفاده کرد.

خصوصیات روحیۀ بخشندگی، عبارتند از: داوطلبانه، متناسب، منظم و سیستماتیک. این خصوصیات، در این خدمت پولس مشهود بود (8: 19-21). او مشخص می کند که خدا به کسانی که آزادانه و داوطلبانه می بخشند اجر عظیمی می بخشد. روحیۀ محبت برادرانه به عنوان عطیۀ مالاکلام (غیر قابل توصیف) ذکر شده است (9: 15).

برگرفته از کتاب راهنمای کتاب مقدس از انتشارات شورای کلیسایی 222

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO