کتاب مقدس

تعالیم کتاب مقدس: عادل شمردگی (کلماتی از کتاب مقدس درباره عادل شمردگی)

رای بدهید

تعالیم کتاب مقدس: عادل شمردگی (کلماتی از کتاب مقدس درباره عادل شمردگی)

کلمه “عادل” (یونانی Dikoioo) به معنی “عادل از دیدگاه خدا” (رومیان 2: 13) و “عادل شدن” (رومیان 5: 18-19)، به عنوان “عادل محسوب شدن” یا “عادل شمردن” است و بیشتر دلالت بر داشتن رابطه ای صحیح با خدا دارد تا دریافت یک حکم قانونی و اعلام عادل شمردگی. خدا گناهکاران توبه کار را می بخشد، یعنی اشخاصی که از دیدگاه شریعت خطاکار بوده و محکوم به مرک ابدی هستند. خدا آنان را مطابق رضای خود احیاءکرده و در ارتباط صحیحی با خود و اراده خود قرار می دهد. پولس رسول چند حقیقت را در مورد عادل شمردگی و نحوه انجام آن آشکار ساخته است:

1) داشتن ارتباط صحیح با خدا یم عطا است (رومیان 3: 24؛ افسسیان 2: 8). هیچکس با نگه داشتن کامل شریعت و با انجام کارهای خوب نمی تواند خود را در موقعیت صحیح نسبت به خدا قرار دهد (رومیان 4: 2-6) زیرا “همه گناه کرده اند و از جلال خدا قاصرند” (رومیان 3: 23).

2) ارتباط صحیح با خدا به “وساطت آن فدیه ای است که در عیسی مسیح است” رومیان 3: 24) و هیچکس بدون فدیه مسیح نمی تواند از گناه و قدرت آن رهایی یاقته و عادل شمرده شود.

3) ارتباط صحیح با خدا از طریق “فیض” بدست آمده و به وسیله ایمان به عیسی مسیح به عنوان خداوند و نجات دهنده حاصل می شود (رومیان 3: 22-24؛ و به موضوع ایمان و فیض، رجوع کنید).

4) ارتباط صحیح با خدا مربوط به بخشش گناهان ما می گردد (رومیان 4: 7). گناهکاران مطابق کلام خدا محکوم (رومیان 3: 9-18، 23) می باشند، اما به وسیله کفاره مرگ مسیح و قیام وی بخشیده می شوند (رومیان 3: 25؛ 4: 25؛ 5: 6-9).

5) زمانی که از طریق ایمان به مسیح با خدا در یک ارتباط صحیح قرار می گیریم؛ با مسیح مصلوب شده و مسیح در درون ما زندگی می نماید(غلاطیان 2: 16-21). با این تجربه حقیقتاً عادل شده و زندگی برای خدا آغاز می گردد (غلاطیان 2: 19-21). این تبدیل درونی ما توسط مسیح و به وسیله روح القدس (2تسالونیکیان 2: 13؛ 1پطرس 1: 2) از کار رهایی بخش مسیح برای ما، جدایی پذیر نیست. کار مسیح و روح القدس وابسته به یکدیگر است.

برگرفته از کتاب دائرةالمعارف کتاب مقدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO