کتاب مقدس

بررسی رساله یعقوب: فصل دوم

رای بدهید

تأثیرات بین فردی ایمان

یعقوب 1: 19 – 2: 13

از این به بعد، یعقوب درباره جنبه‌ی دیگر زندگی ایمانی صحبت می‌کند. مردان و زنان در رابطه‌ شان با عیسی مسیح، این را در می‌یابند که ایمان، باعث دگرگونی در روابطشان با دیگران می شود.

عکس العمل ما در برابر دیگران (یعقوب 1: 19-21)
طبیعت انسانی با نفسانیت و غرور عمل می‌کند. این نه تنها در مسائل غیر اخلاقی (سوء استفاده کردن از دیگران، بجای ارزش قائل شدن برای یکدیگر)، بلکه در عصبانیت و دشمنی و مخالفت و ضدیتهایمان نیز خود را نشان می‌دهد. یعقوب به ما نصیحت می کند که حتی عکس‌العمل سریع انسانها نسبت به یکدیگر نیز توسط ایمانشان می باید تغییر اساسی کند. می باید صبر و تواضع جای عصبانیت و غرور را بگیرد.

معیارهای رفتاری ما(یعقوب 1: 22-25)
ما ایمانداران به مسیح، در مسیر جدید زندگیمان  با دیگران، می بایست نه فقط شنوندگان کلام خدا باشیم بلکه عمل کنندگان به آن و کسی که کلام خدا را در زندگی خود پیاده کند در همه اعمال خود مبارک خواهد بود (آیه 25).

دید ما از مذهب ( یعقوب 1: 26-27)
ایمان مسیحی جنبه جدیدی از مذهب را برای ما باز می کند. این ایمان دیگر نوعی مذهب یا مراسم خشک نیست، بلکه عکس‌العملی است نسبت به دیگران که از توجه پدرانه خدا از بشریت سرچشمه می گیرد. مذهب حقیقی یا دینداری حقیقی در چنین روشی اینگونه تفسیر می شود: "یتیمان و بیوه‌ زنان را به وقت مصیبت دستگیری کنیم و خود را از آلایش این دنیا دور بداریم."

خوش آمد گویی ما به دیگران ( یعقوب 2: 1-7)
منشأ اتحادی که ما در مسیح داریم، در این ظاهر می شود که همه ما در کلیسا خانواده می‌باشیم. ثروتمند و فقیر در مسیح می توانند در کنار هم قرار بگیرند. پس در کلیسا ایمانداران باید از هر نوع جدایی و تبعیض دوری گزینند و اتحاد و یکدلی را با یکدیگر با جد و جهد دنبال کنند . ثروتمند و فقیر هر کدام بعنوان یک شخص با ارزش بطور مساوی می بایست محترم شمرده شوند. هر رفتار دیگری به معنای کفر گفتن به نامی است که ما به آن خوانده می‌شویم.

دعوت محبتانه ما (یعقوب 2: 8-13)
بعنوان ایمانداران به مسیح، ما در برابر قانون شاهانه (حکمی که می‌گوید یکدیگر را محبت کنید، در واقع توسط شاه شاهان عیسی مسیح وضع شده؛ یوحنا 13: 33-34) مسئول هستیم. ما باید همسایه خود را بدون تبعیض بین ثروتمند و فقیر محبت کنیم. این خیلی مهم است که نکته‌ ای را که یعقوب به آن اشاره می‌کند جدی بگیریم: "اگر کسی تمام شریعت را نگاه دارد، اما در یک مورد بلغزد، مجرم به شکستن تمام شریعت است." شریعت عهد عتیق شریعتی یکپارچه و متحد بود. همانطور که یک بادکنک بزرگ با یک فشار سوزن تماماً می‌ترکد، همانطور یک شخص با انجام ندادن یک حکم شریعت موسی، مجرم تمام احکام آن شمرده می‌شود.

یعقوب در این رساله کوچک، قلب پدرانه شبانی خود را در رهبری کلیسای اورشلیم نشان می‌دهد. او یقین داشت که ایمان به مسیح خداوند توانایی تبدیل زندگی ما را دارد  و جماعتش را با نشان دادن رفتار و رابطه جدید در زندگی مسیحی که از ایمانشان ناشی می شود، تشویق می‌کند.

آیاتی که افراد در گروه‌ها باید مطالعه و تیتر بندی کنند، عبارتند از:
یعقوب 1: 19-21، 22-25، 26-27 و 2: 1-7، 8-13.

آیا می‌توانید بطور مشخص اشاره کنید که در زندگی و رفتار شما، ایمانتان چه تأثیرعملی و کاربردی داشته است؟

ترجمه: کشیش ورژ باباخانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO