مشتاقان انجیل

با سلام و عرض خسته نباشید به جمیع مؤمنین عزیز. تشکر از اینکه من را با تیم پیگیری مرتبط ساختید، ایشان اطلاعات بسیار خوبی به بنده دادند و مرا بسیار راهنمایی کردند لیکن روی صحبتم با شماست جناب کشیش باباخانی، به صورت تصادفی سؤال برادر محترم عباس جان را خواندم که در پایان پاسختان به ایشان این سطر را تقریر نمودید: “لطفا با ما در تماس باشید تا شما را به کلیسایی که بتواند شما را تعمید دهد مربوط سازیم”. من هم در پاسخ سؤالاتم انتظار چنین جملاتی را داشتم تا قوت قلبی باشد برای من و خانواده ام که البته تیم پیگیری پرپاسخ بالکل مسئله تعمید گرفتن بنده و همسرم را در کلیساهای ایران منتفی دانستند، که البته با توجه به شرایط موجود در ایران کاملا هم منطقی است اما به هر روی باعث تضعیف روحیه بنده و همسرم گشت. متأسفانه بسیاری از مسلمانان نامحترم بودند که با سوء استفاده از ایمان مسیحی و بوسیله این کیس به کشورهای دیگر پناهنده شده صرفا” برای آنکه جهت الواطی خود امکانات و محیط آزادتری در دسترس داشته باشند؛ اما با این کار موجب بدنامی هر آنکه می خواهد در ایران غسل تعمید آب بگیرد شدند و اکثر قریب به اتفاق کلیساهای ایران را نسبت به نو ایمانان خواستار تعمید آب، بد گمان کردند، که برای این گناه بسیار بسیار وقیح شان طلب عفو و مغفرت از بارگاه الهی می نمایم، لهذا خداوند ما عیسی مسیح بخشایشش وسیع و مغفرتش رفیع است. حال درک می کنم که سختگیری شما بخاطر معرفی اشخاصی که با وبسایت شما در حال مکاتبه هستند به کلیسایی درون ایران جهت گرفتن غسل تعمید آب(بر فرض وجود چنین کلیسایی) چیست و در کمال احترام آن را ذوالمنطق و بحق میدانم. در پایان سؤالم را که از تیم پیگیری پرسیدم از جنابعالی نیز می پرسم: آیا اگر ایمان قلبی و عملی داشته باشم به خداوندی عیسی مسیح و تثلیث اقدس و مصلوب شدنش بر روی زمین از برای فدیه گناهان جمیع مؤمنین و بعد از سه روز برخاستنش از موت و مرگ و به دست راست خدای پدر جلوس کردنش و همچنین زندگی مسیحی داشته باشم و تمام قواعد و قوانین فرض شده در عهود قدیم و جدید و اعیاد و مناسک مفروض را رعایت کنم، “بدون آنکه تعمید آب گرفته باشم” یک مسیحی محسوب می شوم؟ و خداوند مرا برای کلیسا، قوم مقدسش برخواهد گزید و برکت خواهد داد؟ و روح القدس و بالتبع نجات را خواهم یافت؟ بارک فی الله، الابن و الروح القدس. آوریل ۲۰۱۸ میلادی

5/5 - (2 امتیاز)

دوست بسیار عزیز و محترم،

موردی را که شما در مورد تعمید آقای عباس ذکر کردید، یک استثناء بود که در زمانی نوشته بودم که کلیساها افراد را برای تعمید دادن می پذیرفتند، اما امروزه دیگر هیچ کلیسای فارسی زبانی وجود ندارد و همه این کلیساها درهایشان بسته شده و کشیشان آنها توقیف شده اند و کلیساهای ارمنی و آشوری که وجود دارند، کلیساهای سنتی می باشند که تنها ارامنه و آشوریان را مسیحی تلقی می کنند و مسیحی شدن مسلمانان را به هیچ عنوان نمی پذیرند.

در ضمن همانگونه که مستحضر هستید، مسیحیت کتاب مقدسی معتقد به تعمید کودکان نیست که متأسفانه در کلیساهای سنتی این امر معمول است و نیز تعمیدی که کتاب مقدس به ما معرفی می کند، تعمیدی است که شخص می بایست در آب دفن شود و یا به کلامی دیگر غوطه ور شود. کلمه تعمید در اصل زبان یونانی به معنای دفن یا غوطه ور شدن می باشد و باز متأسفانه کلیساهای سنتی یا سنت گرا به منظور سهولت امر، با پاشیدن چند قطره آب بر سر شخص تعمید گیرنده قناعت می کنند و به این ترتیب نمونه کتاب مقدسی را پیروی نمی کنند.

در پاسخ به سؤال شما که آیا شخصی که تعمید آب نگرفته، به عنوان مسیحی و عضوی از جامعه مقدسین کلیسای خداوند محسوب می شود باید بگویم که خیر! شخصی که تعمید آب نگرفته هنوز به عنوان یک مسیحی شناخته نمی شود و عضوی از جامعه مقدسین کلیسای عیسای خداوند محسوب نمی شود. ایمان ما به مرگ و رستاخیز عیسی مسیح و اعتراف به خداوندی او به همراه اطاعت از فرمان عیسی مسیح در تعمید آب باعث نجات ما می شود. در کلیسای اولیه هر که به عیسی مسیح ایمان می آورد، در همان لحظه تعمید آب نیز می گرفت. به کلامی دیگر ایمان ما به عیسی مسیح با تعمید آب عجین است و می بایست سریعا" انجام شود. اما در موقعیتی که نوکیشان مسیحی در ایران قرار دارند، تنها از طریق مسافرت به کشوری دیگر امکان این مسئله وجود دارد.

برای من بسی افتخار بود که با شما آشنا شده ام و از اینکه برای شناخت کلام خدا اینچنین غیرتی دارید، به شما غبطه می خورم. شما را تشویق می کنم با بنده از طریق صفحه تلگرام پرپاسخ که در زیر آی دی آن را برایتان خواهم فرستاد در تماس باشید تا ترتیبات لازم برای کمک به رشد شما در طریق حیات که خود عیسی مسیح و کلام زنده او و روح القدس عزیز و کلیسای مقدس اوست داده شود.

آی دی صفحه پرپاسخ در تلگرام: ? @porpasokh

در محبت برادرانه،

کشیش ورژ باباخانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO