عیسی مسیح

آیا عیسی خداست یا معلم بزرگ اخلاق؟

رای بدهید

حتی کسانی که از سایر ادیان هستند اذعان می دارند که عیسی یک معلم عالی اخلاق بود. مهاتما گاندی رهبر هند، از زندگی صالح و سخنان عمیق عیسی مکرراً سخن به میان می آورد. به همین ترتیب جوزف کلاوسنر دانشمند یهودی این گونه نوشت: ” در تمام جهان می پذیرند … که مسیح پاکترین و متعالی ترین اخلاق را تعلیم می داد … که بیشتر احکام اخلاقی او باعث شد خردمندترین افراد باستان را به فکر وادارد.”

موعظه معروف “بالای کوه” او  را عالی ترین تعالیم اخلاقی بشری که تاکنون توسط یک شخص گفته شده، نامیده اند. در واقع بسیاری از آنچه امروزه به عنوان حقوق برابر می شناسیم نتیجه تعالیم عیسی مسیح می باشد. ویل دورانت مورخ غیر مسیحی در مورد عیسی گفته:”او برای حقوق برابر، بی وقفه زندگی و مبارزه می کرد. در زمان معاصر احتمالاً او را به سیبری تبعید می کردند. کسی که در میان شما بزرگترین است، خادم شما باشد. این کاملاً با عقل و خرد سیاسی انطباق نداشت.

در حقیقت سخنان به یاد ماندنی جفرسون در اعلامیه استقلال ایالات متحده آمریکا، ریشه در تعالیم عیسی داشت مبنی بر این که هر شخص بدون توجه به نوع جنسیت، نژاد ، موقعیت اجتماعی از نظر خدا دارای اهمیت فوق العاده یکسانی می باشد. و در ضمن در آن تأکید شده که: “و همه ما این حقایق را به طور بدیهی می دانیم که همه بشر توسط خالق اعظم که غیر قابل انکار است به صورت یکسان آفریده شده اند.”

اما یک چیز را جفرسون پاسخ نداد: اگر عیسی به دروغ ادعا می کرد خداست نمی توانست معلم اخلاق خوبی باشد. آیا عیسی واقعاً ادعای الوهیت داشت؟ قبل از اینکه به آنچه عیسی ادعا می کرد نظری بیافکنیم باید این احتمال را بررسی کنیم که آیا امکان دارد که او یک رهبر بزرگ مذهبی بوده باشد؟

برگرفته از وب سایت: www.y-jesus.com

ترجمه: مهتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO