دنیای پس از مرگ و ایّام آخرکتاب مقدس

چند حقیقت مهم کتاب مقدسی در بارۀ دوران مصیبت عظیم پیش از بازگشت دوم مسیح

رای بدهید

چند حقیقت مهم کتاب مقدسی در بارۀ دوران مصیبت عظیم پیش از بازگشت دوم مسیح

موارد ذیل، حقایق کتاب مقدسی مربوط به این دورۀ وحشتناک است. وقتی که ضد مسیح بیاید، کنترل دنیا را در دست خواهد گرفت و خدا داوری های شدید ایام آخرش را بر زمین فرو خواهد بارانید:

(1) در سطح جهان خواهد بود (مکاشفه 3: 10).

(2) بدترین زمان رنج و مصیبتی خواهد بود که تاریخ بشریت به چشم خود دیده است دانیال 12: 1؛ متی 24: 21).

(3) جفاهای وحشتناکی در حق یهودیان روا داشته خواهد شد (ارمیا 30: 5-7).

(4) آن دوره تحت سلطۀ «مرد یاغی» (عصیان گر) خواهد بود (یعنی همان ضد مسیح م.ک. با دانیال 9: 27؛ مکاشفه 13: 12؛ ر.ک به مقالۀ دوران دجال).

(5) اعضای کلیسای مسیح که تا قبل از شروع این دوران، وفادارانه او را پیروی کرده اند، از تحقق وعدۀ رهایی و »گریز» از مصیبت، برخوردار خواهند گشت (لوقا 21: 36؛ اول تسالونیکیان 5: 8-10؛ مکاشفه 3: 10؛ ر.ک به مقالۀ ربوده شدن).

(6) در طول این دوره، هم یهودیان و هم امت هایی (یعنی غیر یهودیان) وجود خواهند داشت که به عیسی مسیح ایمان دارند و از نظر روحانی نجات یافته اند (تثنیه 4: 30-31؛ هوشع 5: 15؛ مکاشفه 7: 9-17؛ 14: 6-7). ولی کسانی که بعد از شروع دورۀ مصیبت، به مسیح ایمان می آورند. باید متحمل رویدادهای آینده گردند.

(7) در این دوره کسانی که همچنان به خدا وفادار بمانند، متحمل رنج های بزرگ و جفاهای طاقت فرسایی خواهند شد (مکاشفه 12: 17؛ 13: 15). (8) در این دوره، غضب (یعنی خشم عادلانه، انتقام) خدا و داوری او بر تمامی خدانشناسان دنیا جاری خواهد شد (اول تسالونیکیان 5: 1-11؛ مکاشفه 6: 16-17).

(9) بنا به گفتۀ عیسی، آن دوران، کوتاه خواهد شد (متی 24: 22). ولی این بدان معنی نیست که آن دوره، کوتاه تر از سه سال و نیم یا هزار و دویست و شصت روز پیشگویی شده، خواهد گشت. طبق معنای این گفته، این طور به نظر می رسد که اگر طول مدت این دوره، کوتاه نبود، هیچ کس زنده نمی ماند، یعنی تمام نسل بشر از روی زمین نابود می شد.

(10) مصیبت عظیم، با بازگشت پر جلال عیسی مسیح و عروس وی (یعنی کلیسا، کسانی که از پیش در آسمان نزد عیسی بوده اند مکاشفه 19: 7-8 و 14) به زمین پایان خواهد یافت. آن ها به جهت رهایی کسانی به زمین خواهند آمد که در طول مصیبت، به مسیح ایمان آورده اند و تا زمان بازگشت، وفادار مانده اند. وقتی که مسیح بیاید،تمامی نیروهای شخص ضد مسیح را که جمع شده اند تا قوم او اسرائیل را در نبرد حارمجدون شکست دهند (مکاشفه 16: 16)، نابود و تمامی شریران را داوری خواهد کرد (حزقیال 20: 34-38؛ متی 24: 29-31؛ لوقا 19: 11-27؛ مکاشفه 19: 11-21).

(11) ما نباید تشریح بازگشت مسیح در پایان مصیبت بزرگ را با اشارۀ مسیح به موضوع فرود ناگهانی و غیر منتظرۀ او از آسمان در متی 24: 42 و 44 اشتباه بگیریم (این آمدن مسیح به قسمت ربوده شدن کلیسا مربوط می شود. این اتفاق، قبل از بازگشت نهایی مسیح در پایان مصیبت بزرگ، رخ می دهد). آمدن غیر منتظرۀ مسیح، قبل از دورۀ مصیبت. برای ربودن کلیسا از دنیا است و ممکن است از آن تحت عنوان «مرحلۀ اولیه» یا «بازگشت اولیه» یاد شود. بازگشت فیزیکی او به زمین در پایان مصیبت بزرگ واقع خواهد گشت و از آن تحت عنوان «مرحلۀ دوم» یا »بازگشت دوم» یاد می شود.

(12) قسمتی که مسائل مربوط به هفت سال مصیبت را در کتاب مقدس به مشروح ترین شکل ممکن، توضیح داده است، مکاشفه فصل های 6 تا 18 می باشد.

کل دورۀ مصیبت، 7 سال به طول خواهد انجامید. در طول این دوره، ضد مسیح، قدرت سیاسی را در دست خواهد گرفت. هر چند که او در ابندا به طور کامل، دنیا را تحت سلطۀ خود در نخواهد آورد بلکه در سه سال و نیم آخر (ر.ک به دانیال 9: 25-27؛ مکاشفه 13: 5-7). به دلیل رویدادهای خاصی که پیشتر ذکر آن ها رفت، این سه سال و نیم آخر، به طور کلی دورۀ مصیبت عظیم نامیده شده اند (ر.ک به جدول زمان های آخر).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO