پاسخ به اسلامکتاب افسانۀ معجزات قرآن

کتاب افسانۀ معجزات قرآن: فصل اول، معجزات علمی- نقدی بر اشارۀ قرآن به شکم‌های زنبور عسل! (قسمت سی و یکم)

رای بدهید

کتاب افسانۀ معجزات قرآن: فصل اول، معجزات علمی- نقدی بر اشارۀ قرآن به شکم‌های زنبور عسل! (قسمت سی و یکم)

شکم‌های زنبور عسل

زنبور عسل دارای دو معده یا شکم می باشد یکی برای غذا و دیگری برای ذخیره سازی شهد و عسل. این معدۀ دوم به stomac honey معروف است.

معجزۀ قرآن و کشف آن توسط دانشمندان پس از 1400 سال!

وَأَوْحَى رَبُّکَ إِلَى النَّحْلِ أَنِ اتَّخِذِی مِنَ الْجِبَالِ بُیُوتًا وَمِنَ الشَّجَرِ وَمِمَّا یَعْرِشُونَ (68) ثُمَّ کُلِی مِنْ کُلِّ الثَّمَرَاتِ فَاسْلُکِی سُبُلَ رَبِّکِ ذُلُال یَخْرُجُ مِنْ بُطُونِهَا شَرَابٌ مُخْتَلِفٌ أَلْوَانُهُ فِیهِ شِفَاءٌ لِلنَّاسِ إِنَّ فِی ذَلِکَ آلیَةً لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ (69)

و خدای تو بر زنبور وحی کرد که از کوهها، درختان و جاهای بلند برای خود خانه بساز. سپس از تمامی میوه ها بخور و آن گونه عمل کن که خدایت نشان داده است. از شکم هایش نوعی مایع خارج می شود که دارای رنگ های مختلفی است و درمانی است برای مردم. همانا در آن نشانه است برای آنان که تفکر می کنند. (نحل، 68-69)

دلایل بطلان این ادعا

کاشف این معجزۀ دروغین و خنده دار، شخصی است به اسم رامین فخاری. پیداست که این فرد هیچ گونه آشنایی با زبان عربی ندارد و تأثیرات شیء آشنا در بافت آشنا وی را دچار این معجزه بینی کرده است. وگرنه اگر کسی زبان عربی را خوب بلد باشد و کمی نیز دقت به خرج دهد خواهد دید که این آیه نه تنها معجزۀ علمی نیست بلکه یکی از اشکالات بزرگ قرآن نیز می باشد.

اشکال اول:

چنان چه شخص معجزه تراش نیز گفته است زنبور عسل دارای دو عدد معده می باشد. یکی برای غذا و دیگری برای ذخیره سازی عسل. آری، زنبور عسل دو عدد معده دارد و قرآن نیز گفته است از شکم هایش نوعی مایع خارج می شود. این دو موضوع کاملاً صحیح است.

در زبان عربی اسامی از نظر تعداد به سه دسته تقسیم می شوند:

مفرد(1)       مثنّی (2 )         جمع (3 عدد و بیش از آن)

اگر چیزی تعدادش فقط یک عدد باشد باید به شکل مفرد در جمله ذکر شود. اگر دو عدد باشد به شکل مثنی، و اگر سه یا بیشتر از سه عدد باشد به شکل جمع. مانند:

فی یومِ (در یک روز)            فی یَومین (در دو روز)                    فی الایام (در روزهایی)

زنبور عسل دارای دو معده است پس اگر قرآن واقعاً از این موضوع علمی اطلاع داشت باید جمله اش را به شکل مثنی نقل می کرد نه به شکل جمع (یَخرُجُ مِن بُطُونِهَا) کلمة «بُطون» جمع کلمة بطن به معنای شکم است (جمع مکسر). اسم مثنی این کلمه می شود: «بَطنَین».

اشکال دوم:

بدن هر موجودی دارای سه قسمت است: 1- سر        2 – سینه          3- شکم

چه انسان چه چهارپایان و چه حشرات و پرندگان همگی بدنشان از این سه قسمت تشکیل شده است. این سه قسمت نیز هر کدام تقسیماتی برای خودشان دارند:

سر: گوش، چشم، مغز، بینی، زبان و …..

سینه: قلب: پستان، شش، قفسه و …..

شکم: روده، معده، کبد، کلیه ها، اثناعشر، مثانه و …..

هم کلمة معده و هم کلمة بطن (شکم) هر دو مال زبان عربی هستند و معنایشان نیز کاملاً مشخص است. هیچ موجودی در جهان دارای دو عدد شکم نیست ولی داخل همان یک شکم می تواند چندین معده داشته باشد. مثل گاو و زنبور

علم جانور شناسی می گوید زنبور دارای دو عدد معده است نه دارای دو عدد شکم. و چون هیچ موجودی بیشتر از یک شکم ندارد این آیه می شود جزو اشکالات علمی قرآن. معجزه تراش عزیز از این نکته نیز غافل بوده است.

دلیل اشتباه قرآن

حال شاید برخی بپرسند پس دلیل اینکه کلمة بطن (شکم) در آیة مذکور جمع ذکر شده چیست؟ در پاسخ باید بگوییم دلیل این امر پریشان گویی و کم سوادی خود محمد است که سرتا سر قرآنش از این گونه اشتباهات دستور زبانی پر است. شما هر کجای دستور زبان عربی را که فرض کنید می توانید دهها مورد اشکال در قرآن برایش بیابید. علاقمندان برای آشنایی بیشتر با این موضوع می توانند فصل ادبیات محمد را در کتاب «استیضاح نبی» مطالعه کنند.

برگرفته از کتاب افسانۀ معجزات قرآن

نوشتۀ بهزاد پوربیات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO