کتاب مقدس

فهرست و معانی اسامی کتاب مقدس: صفنیا، صفور، صفوره، صلفحاد و صیبا

رای بدهید

صَفَنیا (مخفی شده توسط یهوه)    ارمیا 29: 25      Zephaniah

1) شخصی از خاندان قهاتیان و از سبط لاویان جد هِمان و سموئیل بود (1تواریخ 6: 36).

2) وی پسر معسیا بود و در ایام حکومت صدقیا، کهانت می کرد (ارمیا 21: 1). او جانشین یهویاداع و احتمالاً رهبر معبد شد (ارمیا 29: 25-26). دو دفعه صدقیای پادشاه او را برای ملاقات ارمیای نبی فرستاد (ارمیا 21: 1؛ 37: 3). هنگام تسخیر اورشلیم توسط نبوکدنصر حدود سال 587 ق.م. او را گرفته و در ربله به قتل رساندند (ارمیا 52: 24، 27).

3) وی پسر کوشی و نهمین نبی از انبیای کوچک بود که در ایام حکومت یوشیا حدود سال 630 ق.م. نبوت می کرد. نبوت وی به ضد یهودا و اورشلیم در آن زمان بود (صفنیا 1: 1).

4) وی پدر یوشیا و هین بود که حدود سال 520 ق.م. می زیست (زکریا 6: 10، 14).

صِفّور (گنجشک کوچک)     اعداد22: 2              Zippor

وی پدر بالاق، پادشاه موآبیان بود که از بلعام خواست تا قوم اسرائیل را لعنت کند (اعداد 22: 2، 4، 10، 16).

صفوره (گنجشک ماده)       خروج 2: 21          Zipporah

یکی از هفت دختر یترون، کاهن مدیان بود. وی همسر موسی و پسرانش جرشون و ایلعازر بودند (خروج 18: 2-4؛ 2: 16). تنها واقعه ای که در مورد زندگی او ثبت شده است در رابطه با ختنۀ جرشون می باشد (خروج 4: 24-26).

صَلُفحاد (حفاظت در برابر ترس)    اعداد 26: 33              Zelophehed

وی پسر حافر و از نسل جلعاد و منسی است (یوشع 17: 3). او به هنگام مرگ، پسری نداشت و تصمیم گرفته شد اگر پنج دخترش با شخصی خارج از سبط خود ازدواج نکردند، وارث پدرشان شوند (اعداد 26: 33؛ 27: 1-11).

صیبا           2سموئیل 9: 2                  Ziba

او یکی از خادمین شاؤل بود. زمانی که داود به پادشاهی رسید از وی سؤال کرد: «آیا کسی از خاندان شاؤل زنده است تا به وی محبت و مهربانی خدایی کنم؟» و صبیا به داود گفت پسر لنگ یوناتان به نام مفیبوشت زنده است. او دارای 15 پسر و بیست خادم بود. هنگامی که داود از دست ابشالوم از اورشلیم فرار کرد و در کوه زیتون بود، صیبا همراه با الاغ، کشمکش، انجیر و شراب به ملاقات وی رفت و در جواب سؤال داود که از وی پرسیده بود آقایت مفیبوشت کجاست گفت که مفیبوشت در اورشلیم مانده و فکر می کند که قوم اسرائیل او را پادشاه خواهند کرد. داود به صیبا می گوید که تمامی مایملک وی از آن تو باشد، ولی پس از برگشت به اورشلیم آن مایملک را بین صیبا و مفیبوشت تقسیم کرد.

برگرفته از کتاب دائرةالمعارف کتاب مقدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO