سلام کشیش عزیز …برنامه شما رو در مورد روابط جنسی دیدم…و سوالی دارم از محضرتون در این مورد… من یکبار ازدواج کرده و جدا شدم و الان سه سال از متارکه من و همسر سابقم میگذره در ترکیه پناهنده هستم و از کسانی که پیشنهاد ازدواج داده اند شخص مناسبی را پیدا نکرده ام … با این حال سوال من در مورد روابط خارج از ازدواج هس … دوستی دارم ک همواره با من هست و قلب مهربونی داره و در سختیها آزمایش شده هس و اصلا آدم بی بند و باری نیست و با این حال عشق و عطش ازدواج در بین ما نیست و قصد داریم دوستی رو ادامه بدیم در این بین روابط جنسی هم داریم … و با این حال هر دو به هم وفادار هستیم و با کس دیگه ارتباط جنسی نداریم …آیا روابط این چنینی هم از نظر کتاب مقدس مردود هس؟ آیا گناه محسوب میشه ؟ اگر پاسخ بله هست کسانی ک شرایط ازدواج ندارن چطور میتونن نیاز جنسیشون رو سرکوب کنن …آیا ممکن نیس با سرکوب این نیاز بیشتر ب گناه بیوفتند ؟ اگر پاسخ بنده رو بدید ممنون میشم. برکت خداوند با شما ?
دوست بسیار عزیزو محترم، سلام و روز به خیر،
کتاب مقدس برای ما به وضوح اعلام می کند که هر نوع رابطه جنسی قبل از تعهد ازدواج در حضور خدا و شاهدان دیگر زنا محسوب می شود و رابطه ای کاملا" گناه آلود می باشد. باید این را در نظر داشته باشیم که این به معنای محکوم کردن گناهکاران یا زناکاران نیست، چون خود عیسی مسیح نیز فرمود که هر که گناه نکرده است، اولین سنگ را بزند! هدف ما محکوم کردن اشخاص نیست، بلکه نشان دادن مسیرقدوسیت و اراده خدا در کلام او می باشد. عیسی مسیح دوست گناهکاران نامیده شده و ما را نیز دعوت می کند که همه گناهکاران را با قلبی باز پذیرا باشیم. عیسی مسیح با دوستی مقدس خود با گناهکاران آنها را تبدیل به قدیسین و مردان و زنان بزرگی کرد و آنها دیگر به زندگی گناه آلود سابق خود برنگشتند (این مسئله بسیار حساسی است چون بسیاری پس از ایمان آوردن به مسیح به زندگی گناه آلود خود ادامه می دهند و وقتی کلیسا آنها را بازخواست می کند، می گویند مسیح دوست گناهکاران بود ولی شما خیر؟؟؟!!! البته مسیح دوست گناهکاران بود اما او گناهکاران را عوض می کرد. پس تغییر و تبدیل او پس از ایمان آوردن این اشخاص کجاست؟
اما در باره سرکوب امیال فیزیکی نوجوانان و جوانان یا افراد بالغ دیگرمقاله ای در وب سایت پرپاسخ موجود است که توجه شما را در زیر به آن جلب می کنم:
آیا کتاب مقدس رابطه جنسی را سرکوب می کند؟
بیایید یک تصور غلط را روشن کنیم. خداوند طرفدار رابطه جنسی است! او این رابطه را بوجود آورد و اندیشید که اگر در چهارچوب درست انجام شود زیباست. امثال سلیمان می گوید، " و از زن جوانی خویش مسرور باش … پستانهایش تو را همیشه خرم سازد، و از محبت او دائم محفوظ باش." (امثال 5: 18-19). در اینجا صحبت از رابطه جنسی در پارامترهای یک تعهد ازداوج مادام العمر است (مانند، زن جوانی خویش). نمونه ی دیگری از دیدگاه خداوند درباره رابطه جنسی در غزل غزلهای سلیمان آمده است، کتابی از عهد عتیق که از زیبایی تجربه جنسی برای بیان تجربه روحانی استفاده می کند. من نتوانستم یک آیه در کتاب مقدس پیدا کنم که رابطه جنسی را گناه آلود، کثیف، یا اشتباه بداند. تنها استفاده غلط از رابطه جنسی می باشد (یعنی وقتی که خارج از تعهد صمیمی و عاشقانه بین زن و شوهر تجربه می شود) که بیشتر کتاب مقدس با آن مخالف است. پس، چرا محدودیت؟ خیلی ساده است چون خداوند ما را دوست دارد. عشق در افسسیان 5: 28-29 به عنوان مراقبت و توجه توصیف شده است که مضمون پرورش و حفاظت را منتقل می کند. انگیزه خداوند در پس هر فرمانی در کتاب مقدس جهت حفاظت ماست که برای ما بهترینش را تدارک می بیند. حتی در نبایدها (احکامی که در نگاه اول ممکن است تحمیل کننده و بازدارنده به نظر برسند)، باید بدانیم که خداوند بهترین خیریت را برای ما در قلبش دارد. چطور می توانیم از نیت محبت آمیز خداوند اطمینان حاصل کنیم؟ کافیست به زندگی مسیح که در اناجیل ثبت شده نگاهی بیندازیم. هر کاری که او انجام داد–از شفا دادن مریضان تا تعلیم به جماعتهای بسیار درباره بخشیدن جان خود بر صلیب برای کفاره گناهان ما–تصویر واضحی از عشق عملی خداوند نسبت به ما بود. با توجه به ذات محبت آمیز او، خداوند فرمان داده تا رابطه جنسی تنها به خاطر محبتش به ما برای ازدواج حفظ شود. بدین صورت حد و مرزهای خداوند برای حفاظت ما از بارداری های ناخواسته، درد و بیمار یهای مرگبار، وابستگیهای عاطفی ناسالم، احساس گناه، و بسیاری خطرات دیگرمی باشد. پس این احکام امنیت و سلامت ما، آزادی از ترس، صمیمیت حقیقی و اعتماد در ازدواج، و بسیاری فواید دیگر را برای ما تأمین می کنند. درست مثل خطوطی که در یک استخر شناگران را از برخورد با یکدیگر حفاظت می کند و این امکان را به آنها می دهد تا مسابقه را ببرند، بدین ترتیب قوانین خداوند به خیریت ما می باشند. این قوانین به جهت ناامید کردن ما نیستند بلکه بازتاب آزادی ما در مسیح می باشند. بدون پارامتر، انسان نمی تواند رابطه جنسی را به طریقی که خداوند مقرر کرده است تجربه کند. نقشه پر محبت او برای ما–یک نقشه مثبت برای نیکویی ماست نه یک نقشه منفی که ما را بطور غیر منصفانه ای محدود می کند–و پاسخ ما نیز باید اطاعت از نوع محبت باشد.
نویسنده: جاش دی مک داول
ترجمه: الهام ربیع نژاد
در محبت مسیحایی،
کشیش ورژ باباخانیان
دریافت لینک کوتاه این نوشته:
کپی شد! |